השירות הציבורי בהונג קונג זוכה לחיבוק סיני חונק: מחויב להישבע אמונים

שלב נוסף בהידוק האחיזה הסינית על הונג קונג: החל מהיום מחויבים כל עובדי השירות הציבורי בעיר להישבע אמונים לממשלה המקומית, כאשר מי שיסרבו צפויים לאבד את משרותיהם.

הטקס הראשון התקיים היום בדלתיים סגורות, כאשר 12 תת מזכירים ו-14 עוזרים פוליטיים נשבעו אמונים בנוכחותה של המושלת קארי לאם. בשבועות הקרובים צפויים כל 180 אלף עובדי הציבור בהונג קונג, בהם גם השרים ומנהלי המחלקות, לבצע שבועה דומה, בעל פה או בכתב, במסגרתה הם יתחייבו למלא את תפקידם ויהיו אחראים בפני הממשלה המקומית.

שבועת האמונים היא חלק מהצעדים החדשים שבהם נקט המשטר בבייג'ינג במסגרת חוק הביטחון הלאומי החדש שנועד לחזק את השליטה בהונג קונג לאחר ההפגנות הפרו דמוקרטיות ששיתקו את העיר בשנה שעברה. בין המפגינים היו גם עובדי ציבור רבים ובשל כך החליט השלטון לחזק את "הפטריוטיות והנאמנות" בהונג קונג והבהיר כי על העובדים לשמור על נייטרליות.

השר לענייני השירות הציבורי בממשלת הונג קונג, פטריק ניפ טאק-קואן, הזהיר לאחרונה כי מי שלא יישבעו אמונים, עלולים לאבד את עבודתם. "לכל הפחות, הקידום שלהם יושפע מכך", אמר. "לגבי השאלה אם הם יוכלו להישאר בשירות הציבורי, אני חושב שיהיו מי שיתהו אם הם מתאימים לשירות אם הם מסרבים לחתום על ההצהרה, לאשר שהם יקיימו את החוק ויישבעו אמונים לממשל. נצטרך לטפל בבעיה הזו".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם