מבזקי חדשות ליום 17-12-2020. מתעדכן

*- דיווח סורי: מטוסי קרב בשמי העיר אלבו כמאל ולאורך רצועת הגבול עם עירק.

*- מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה היום רביעי כי מזכיר המדינה שלה, מייק פומפאו, נכנס לבידוד לאחר שבא במגע עם אדם שנדבק בנגיף הקורונה.
דובר משרד החוץ האמריקני אמר כי הבדיקה הרפואית אישרה כי המזכיר פומפאו נקי מזיהום בנגיף, אך הוא נכנס לביוד כאמצעי מניעה.

*- איראן: צילומי לווין עדכניים מראים כי איראן החלה בבניית תעלות ליסודות עבור מבנה תעשייתי (בניין) בגודל 70 על 50 מטרים במתקן הגרעיני פורדו, עבודות הבנייה החלו בתחילת חודש ספטמבר האחרון ובזמן האחרון מקבלות תאוצה. בשנים 2018 ו2019 נוספו מבנים בגדלים דומים המשרתים את המחקר ואת הפיתוח של האתר להעשרת אורניום. (קרדיט:עולם החדשות בטלגרם – t.me/WorldNewsIL)

*- ‏בעקבות הנורמליזציה עם ישראל והוצאתה מרשימת המדינות התומכות בטרור-סודאן ביטלה את האזרחות שהעניקה בזמנו לבכיר חמאס ח'אלד משעל. (יוני בן מנחם)

*- לבנון: החל מאתמול הרשתות הערביות עוסקות לא מעט בילד בן 9 בשם חוסיין המגדל תרנגולות במיס אל ג׳בל, סמוך לגבול הישראלי עם לבנון.

אז מה הסיפור שמככב ברשתות הערביות?

לפני מספר ימים אחת משתי התרנגולות של חוסיין ברחב מן הלול ורצה לעבר הגבול הישראלי חוסיין הבחין בכך ורץ גם הוא לעבר הגבול על למנת לתפוס את התרנגולת, כוח צה״ל שזיהה את הריצה של חוסיין כתנועה חשודה לעבר הגבול ביצע ירי הרחקה לעברו, חוסיין ברח מן המקום והתרנגולת חצה את הגבול ונמצא עפ״י הדיווחים בלבנון אצל כוח צה״ל.

אמש הגיע למיס אל ג׳בל עלי שעיב, כתב רשת אל-מנאר המזוהה עם חיזבאללה והפיץ את הסיפור לרשתות החברתיות תחת ההאשטג ״שחררו את התרנגולת של חוסיין״. הוסף תרגום במיוחד בשביל הקוראים. (קרדיט: 🌍 עולם החדשות בטלגרם בשיתוף לומדים ערבית (https://t.me/aravitlearning)

*- המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, אמור לחזור לתפקידו הציבורי, מאז שהיו שמועות על מצבו הבריאותי המידרדר, על פי התקשורת האיראנית.

*- נמנעה מלחמת עולם שלישית ?!

בזמן שברוסיה ביצעו שיגוריי טילים בליסטיים ביום שבת, הבסיס הגדול ביותר בחו"ל של ארה"ב המונה כ 54,000 חיילים עובדי משרד ההגנה,קבלני משנה ובני משפחותיהם ,התבקשו להיכנס לכוננות טילים על רקע אזהרות למלחמה גרעינית שעלולה לפרוץ .

הסירנות והקריאות במערכת הכריזה היו יוצאות דופן וחזרו על עצמן שלא מדובר בתרגיל זהו מצב מלחמה אמיתי :

" התקפה אווירית ,התקפה אווירית תפסו מחסות ,תפסו מחסות "

הפנטגון עדיין לא הסביר לציבור את אופיו של "תרגיל האימונים האזורי"שלא היה מתוכנן כלל, או לפחות להסביר מדוע הוא הכריז על מתקפת טילים אמיתית קרובה בבסיסו הגדול ביותר בחו"ל,אם אכן תוכנן התרגיל מראש.

קרדיט:צבא ארה"ב

*- הפנטגון (שלשום) הורה על כיבוי חירום מיידי של רשת תקשורת פנימית מסווגת, כך אישרו שלושה מקורות רשמיים במשרד הביטחון.

ההשבתה חסרת התקדים בשעות היום מגיעה על רקע הגילויים האחרונים כי מחשביי סוכנויות פדרליות אחרות, כולל המחלקה לביטחון פנים, נפרצו על ידי האקרים מומחים .

מתקפת סייבר רוסית, שניסו להסתיר במשך חודשים, פוגעת גם בפנטגון ובביטחון הפנים – כצעד הגנתי עובדים נאלצו לכבות את מחשביי הפנטגון למספר שעות על מנת למנוע זליגת חומרים מסווגים לידיי האויב. (זה לא היה תרגיל )

*- מתברר כי SolarWinds, שעדכוני התוכנה שלה שימשו את האקרים לחדירת סוכנויות ממשל אמריקאיות, הוזהרה בשנה שעברה ששרת העדכונים שלה נגיש באמצעות הסיסמה "SolarWinds123".

*- סירוון ברזני, ממפקדי פשמרגה באזור כורדיסטן העירקית: מטוסי קרב אמריקאים ממשיכים לטוס מעל ארביל זה יום שני ברציפות.

*- סגירת הכבישים המובילים לכיכר אלפייהא בעיר אלבוקמאל, לאחר שטנקים וכלי רכב משוריינים של הצבא הרוסי נכנסו לכיכר, על רקע התגייסות גדולה בתוך העיר.

*- סולימאני הסרט: האופציה הראשונה לתפקיד סולימאני יהיה מוחמד אל-עיראקי, הוא אמור לנסוע לאיראן בעוד שבועיים, אל-עיראקי שולט בפרסית. יצירת סרט על 'קאסם סלימאני בבימויו של אברהים חתמי קיה נדונה כבר זמן מה בקהילת האמנות במדינה. זיהוי אדם כמו קאסם סלימאני בעירק יהיה ההתחלה הראשונה של פרויקט חאג 'קאסם בבימויו של אברהים חתמי קיה.

*- נתון בלתי נתפס: אדם אחד מת מנגיף הקורונה בכל 30 שניות בארה"ב ביממה האחרונה. על פי נתוני חדשות ABC ואוניברסיטת ג'ונס הופקינס, מספר הקורבנות ב-24 השעות האחרונות עמד על 3,019 בני אדם, יותר מאשר במתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר. (מבט עולמי)