ישראל בצעה בהצלחה ניסוי ראשוני מסוגו בעולם-יירוט מספר איומים בו זמנית

הותר לפרסום כעת כי בתקופה האחרונה בוצע ניסוי ראשוני מסוגו בעולם, במיקום לא ידוע, מטרת הניסוי הייתה לבדוק את יכולת היירוט של מספר איומים גבוה בו זמנית, ממגוון סוגים, בניסוי הופעל מערך ההגנה הרב שכבתית מפני טילים, ביניהם מערכת שרביט קסמים וכיפת ברזל.

במינהלת חומה במפא"ת, אחד האגפים היצירתיים במשרד הביטחון, אומרים בגאווה, כי "כל המטרות הושמדו" עוד אמרו, "המערך יודע להתמודד עם מגוון האיומים", כשלדוגמא, "בתרגיל יורטו גם טילי שיוט, וגם מטרות בליסטיות בידי מערכת כיפת ברזל ומערכת קלע דוד (שרביט קסמים)".

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

כידוע, לפני יותר משנה, ביצעו האיראנים באמצעות ארגון הטרור הח'ותי הקיצוני 'אנצאר אללה' מתקפה על מתקני הנפט הסעודי של חברת 'עראמקו', במתקפה לראשונה איראן הפתיעה ביכולתה, והוכיחה לעולם כולו, את יכולתה ההתקפית באמצעות עשרות כטבמ"ים מתאבדים, וטילי שיוט מדויקים, שפגעו פגיעה מדויקת ואנושה במתקני הנפט, מה שהוריד בכ- 50% את ייצור הנפט במדינה למשך תקופה, כמובן שאצלנו מיד למדו את התקיפה על כל יכולותיה, ואמצעיה, וככה"נ על רקע האיום הנ"ל בוצע הניסוי, שעפ"י מערכת הביטחון,
'עבר בהצלחה'.

בנוסף, בעת האחרונה גובר החשש מפעולת נקם איראנית, על שלל פעולות איכותיות המיוחסות לישראל, האם בקרוב נראה מתקפה מסוג דומה אצלנו? ימים יגידו.

קרדיט : דן אסולין מקבוצת נציב  צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון