רכב החלל של ברנסון ביצע נחיתת חרום בניסיון לקיים טיסה תת מסלולית

שוב אכזבה לווירג'ין גלקטיק: רכב החלל "יוניטי" של חברת החלל של המיליארדר ריצ'רד ברנסון נאלץ לבצע היום נחיתת חירום במהלך הניסיון הראשון מזה שנתיים לקיים טיסה תת מסלולית.

מטוס האם הנושא "איב" המריא בשעות הבוקר מנמל החלל אמריקה, הבסיס של וירג'ין גלקטיק בניו מקסיקו, ובגובה של 50 אלף רגל (15 ק"מ), שיגר את "יוניטי" עם שני הטייסים, סי-ג'יי סטרקוב ודייב מקיי.

על פי התוכנית, רכב החלל היה לבצע טיסה תת מסלולית, הגעה לחלל ללא הקפה של כדור הארץ, הניסוי השלישי מסוגו של החברה והראשון מזה שנתיים. הטייסים הצליחו להתניע את המנוע ההיברידי במשך כדקה, אולם אז נאלצו לכבות את המנוע וגלשו לעבר המנחת, שם נחתו בשלום.

"תהליך ההצתה של מנוע הרקטה לא הושלם. כלי הרכב והצוות במצב טוב מאד", עדכנה וירג'ין גלקטיק בחשבון הטוויטר. "יש לנו כמה מנועים מוכנים בנמל החלל אמריקה. אנחנו נבחן את כלי הרכב ונשוב לטיסות בקרוב".

עדיין לא ברור כיצד התקלה היום תשפיע על המשך לוחות הזמנים של וירג'ין גלקטיק לקראת תחילת הטיסות המסחריות. הטיסה היום הייתה הראשונה מבין שלוש מתוכננות, כאשר המשימה הבאה אמורה להתקיים ברבעון הראשון של 2021 עם השתתפות של אנשי צוות כדי לבחון את פנים החללית ובטיסה השלישית צפוי ליטול חלק גם ברנסון עצמו.

Virgin Galactic's SpaceShipTwo Unity Takes 1st Flight with Mothership |  Space

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם     קרדיט לתמונה – (Image: © Virgin Galactic)