מבזקי חדשות ליום 13-12-2020. מתעדכן

*- לנרמל או לא לנרמל?

פקיסטאן בהתלבטות לגביי נרמול מערכת היחסים עם מדינת ישראל באופן גלוי .

זה לא סוד כי גם פקיסטן הייתה בקשר עם ישראל בעבר, אם כי מדי פעם. חישובים גיאופוליים עדכניים מעידים עד כמה קשה לפקיסטן לצאת באופן רשמי בהצהרה לגביי יחסיי נורמליזציה מלאים עם המדינה היהודית!

*- משרד ההגנה הרוסי מדווח האדמירל גורשקוב שיגר בהצלחה את הטיל ההיפרסוני של זירקון.

*- מרוקו לא מבזבזת זמן והודיעה על פרסום מכרז לבניית נמל ים חדש בעיר א-דאח'לה שבאזור המריבה, סהרה המערבית. המכרז יהיה פתוח עד 28 בינואר, 2021. ממשלת מרוקו מעריכה כי עלות ההשקעה בנמל החדש על חוף האוקיאנוס האטלנטי תהיה כחצי מיליארד דולר לפחות. לדבריה, הנמל שאמור לקום בתוך שש שנים יחזק את קשריה המסחריים של הממלכה עם שאר חלקי היבשת השחורה.

מרוקו שרואה בסהרה המערבית חלק אינטגרלי משטחה מתכננת ליישם בשנים הקרובות פרויקטי פיתוח שאפתניים באזורים הדרומיים שלה. פרויקטים אלה ובייחוד פרויקט אסטרטגי כמו הנמל בא-דאח'לה צפויים להגביר את המתח באזור והחשש הוא מהתחדשות העימות האלים בין מרוקו לפוליסריו ולנותנת החסות שלה, אלג'יריה.

(דורון פסקין) 

*- דווקא מהשוק הירדני שאינו ידוע בחוזקו בעולם הערבי, מגיע אחד מסיפורי ההצלחה העסקיים הגדולים של השנה. לא הרבה חברות יכולות לדווח על הצלחה השנה, אבל החברה הירדנית "פיין היגייניק הולדינג" לא רק שלראשונה התקרבה לשווי מכירות של 1 מיליארד דולר בשנה, אלא שהיא מקדמת את תכניתה להנפקת מניות בבורסה של לונדון.

החברה שנוסדה בירדן בשנת 1958 מתמחה בייצור מוצרי היגיינה ומכונה "פרוקטור אנד גמבל" של העולם הערבי. מגפת קורונה הקפיצה את ביצועי החברה קדימה הרבה מעבר ליעד של רווח שנתי של 75 מיליון דולר השנה. החברה הצליחה להסתגל למציאות ולהתחיל בייצור מוצרים ולהציע שירותים עם ביקוש גבוה ברוח התקופה. החברה הפכה לבין הראשונות בעולם הערבי המייצרת מסכות N95. החברה מעריכה כי מכרה השנה בין 3 ל-4 מיליון מסכות אם כי גם היא מודה כי מאז השיא בקיץ נרשמה ירידה של 40% בהיקף מכירות המסכות מתוצרתה. (דורון פסקין) 

*- שופט בבית משפט בניו יורק דורש מסוכנויות הביון האמריקניות למסור הקלטה של ​​הריגתו של "ג'מאל חשוגי". ראוי לציין שטראמפ אמר בעבר כי למודיעין יש תיעוד של הריגה, אז האם ממשלת ביידן תסחט את סעודיה או שתעלים את המקרה?

*- רוסיה – נפתחה חקירה לאחר ציוד רדיו נגנב ממטוס "יום הדין " מדגם Il-80 . המטוס נועד להוביל את הכוות הרוסים במקרה של מלחמה גרעינית.

ماذا تعرف عن طائرة يوم القيامة التي ترافق ترامب؟ - قناة العالم الاخبارية

*- סין (חברת ז'נהואה הממשלתית) חותמת על חוזה לחמש שנים עם עירק לרכישת נפט מראש בכדי לספק כסף לממשלת בגדאד, הסובלת ממשבר פיננסי. 130 אלף חביות נפט ליום יסופקו לסין במסגרת חוזה בשווי של 2 מיליארד דולר.

*- אופנסיבה משותפת של ארה"ב ואפגניסטן נגד אל-קאעידה במחוז הלמנד ובנימרוז, על פי כתב העת Long War Journal.

*- השליח האמריקי לענייני חופש דת מביע את דאגתו ממה שכינה "היד הכבדה של צרפת" בנוגע לפעולותיה של צרפת נגד האיסלאם.

*- רוחני: חזרה להסכם הגרעין אינה דורשת זמן או משא ומתן.

"איש העסקים הבור (טראמפ) חתם על נייר ופרש מההסכם, ומי שבא אחריו (ביידן) יכול לחתום על נייר ולחזור להסכם".

"צמצמנו את התחייבויותינו בנוגע להסכם בחמישה צעדים, ניתן לבטל אותן. כאשר חמש המדינות עומדות בהסכם, נחזור לעמוד בו".

*- # לוב – מזכ"ל האו"ם אומר שלפחות טיל אחד נמצא בלוב ואשר שימש את המיליציה של הגנרל חפטר, והוא תואם טיל "דהלווי" – "دهلاوية" האיראני שהינו טיל נגד שריון (מועתק מהקורנט). האם איחוד האמירויות הערביות קנו טילים איראניים ושלחו אותם לגנרל חפטר?

תמונה המתפרסמת ברשתות החברתיות : תפילת מנחה באמירויות :

*- ראשי העיריות של איסטנבול ואנקרה פועלים לחשיפת פרשיות שחיתות בהיקפים אדירים שהתבצעו על ידי קודמיהם בתפקיד ממפלגת הצדק והפיתוח. שלטונו של ארדואן פעל בימים האחרונים נגד הניסיון הזה ומאות ידיעות בנושא צונזרו מאתרי הידיעות השונים .