מבזקי חדשות ליום 9-12-2020. מתעדכן

*- וושינגטון – ג'ייק סליבאן ,היועץ לביטחון לאומי החדש של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן-

" הממשל הנכנס מעוניין להחזיר את איראן "לקופסה" על ידי הצטרפותה החוזרת של ארה"ב להסכם הגרעין ואילוץ טהרן לחזור לתנאי ההסכם המקורי."

" בתמורה, ארה"ב תהיה מוכנה לכבד את תנאי העסקה משנת 2015."

"אנו חושבים שזה אפשרי ובר השגה ".

" מר ביידן ישאף לבטל את הנזק שלדעתו נגרם כאשר הנשיא טראמפ הוציא את ארה"ב מההסכם." וול סטריט ג'ורנל

*- מלבנון מדווחים היום, כי חיל האוויר הישראלי ערך תקיפות דמה מעל אזורים נרחבים בדרום המדינה.
כמו כן, דיווחים על טיסות בגובה נמוך מעל בקעת הלבנון בדקות אלו. גם במרכז לבנון נרשמות טיסות בגובה רב של חיל האוויר. (קרדיט : 301 העולם הערבי)

*- הלבנונים מדווחים על טיסות של מטוסי קרב של חיל האוויר מעל האזורים השיעיים בלבנון כשבמקביל טסים מטוסי מודיעין אווירי ישראלים ואמריקאים בסמוך לחוף הלבנוני. על סמך מקורות זרים, מטוסי מודיעין אלה מנתחים אותות מכ״מ וכו שייתכן ומופעלים ב״שכונה״.

שימו לב שטיסות מטוסי הקרב חודשו היום לאחר שקט יחסי מעל לבנון מאז יום חמישי שעבר (אתמול היה דיווח בודד שלא אומת). (קרדיט:מזרח תיכון חדש)

*- השייח נעים קאסם סגן חיזבאללה – "הנורמליזציה חשפה את כל הבוגדים וחשפה את כל אלו שתומכים בהתנגדות .

אנו ממשיכים לעבוד קשה בפיתוח היכולות הצבאיות שלנו במקביל לפוליטיקה והתקשורת."

*- צבא מצרים: 40 קיצונים נהרגו בשלושת החודשים האחרונים:
בהודעה שפרסמו הבוקר הכוחות הצבאיים, הודיעו על חיסולם של 15 מחבלים, במבצעים ספציפיים בסיני, וחיל האוויר הצליח לחסל 25 מחבלים, במהלך השמדתם של 437 נקודות טרור ומסתורים של מחבלים בכיוון צפון מזרח סיני ,החל מ -1 בספטמבר 2020 ועד 8 בדצמבר.

הכוחות המזוינים תקפו והרסו גם 6 רכבי 4×4 מכוניות טרור ששימשו גורמי טרור בפעולותיהם, ותפסו 3 רובים אוטומטיים, רובה צלפים ו -7 ארגזי כדורים, מכשירים אלחוטיים ומשקפיים לצורך פעולות שטח, ותפסו מספר דרכונים ומכשירים ניידים, תוך כדי סריקת הכוחות, ו -159 מטעני חבלה הושמדו. בכבישים ראשיים ובצירים נהרסו 32 אופנועים ששימשו גורמי טרור.

*- שגריר רוסיה בישראל: "ישראל היא הבעיה הגדולה של המזרח התיכון לא איראן".

רמת אמינותו : "אין אף הוכחה כי החיזבאללה הוא שבנה את המנהרות" – זה אחרי שביקר באתר.

הפרשן הצבאי של האתר: אני מניח שזה על דעת הקרמלין וכנראה תיקון ואיזון מצב מול האיראנים, מול הפלסטינים. זה מקובל דיפלומטית לקרוץ לכל השחקנים בסביבה ללא התחייבות לכלום ופיזור מילים. בסוף הכול נסגר מאחורי גבו ישירות בין המנהיגים.

*- צה"ל יקבל בקרוב מאלביט את  "Thunder Strong", גרסה חדשה של רקטה מדויקת שתשמש לתקיפת שטחים פתוחים עם פצצות מצרר. זה מגיע 14 שנה לאחר שצה"ל הפסיק להשתמש בסוג זה של פצצות בגלל הסערה הבינלאומית של תוצאותיה נגד אזרחים.

Israeli soldiers rest beside shells for a 155mm M109 Dores self-propelled howitzer at a position in Southern Israel near the border with Gaza, on the seventh day of Operation Protective Edge, on July 14, 2014.

קרדיט לתמונה : Li Rui—Xinhua/Sipa

*- ארה"ב – ביידן בוחר בלויד אוסטין כשר ההגנה . הוא היה מפקד צבא ארה"ב בעירק, ואז מפקד פיקוד המרכז בתקופתו של אובמה.

*- המיליציה של חפטר הלובית אומרת כי יירטה ספינה טורקית שהניפה את דגל ג'מייקה, שהייתה בדרך לעיר הנמל מיסרטה.

*- "פוקס ניוז" דיווח כי נשיא ארה"ב דונלד יחתום היום על החלטת ביצוע המעניקה עדיפות לחיסון נגד קורונה לאזרחים אמריקאים, לפני שהחברות היצרניות הנמצאות בארה"ב יתחילו לייצא את החיסון למדינות אחרות.

*- ראש הביטחון הלאומי האמריקני לשעבר – בולטון, ראש הביון הבריטי לשעבר "ג'ון סוורס" וראש ה- CIA לשעבר "נורמן רולי" במהלך כנס הביטחון הלאומי והמודיעין (INSS)  מסכימים שכל הסכם בין איראן לביידן ייקח לפחות שנה.