הנשים בשדות הגברים בהפגנות – מחאות על רקע כלכלי בצפון הודו

מראות בלתי שגרתיים בשדות של מדינת אוטאר פראדש שבצפון הודו כאשר הנשים מובילות את הפעילות בשיאה של העונה החקלאית אחרי שהגברים עזבו כדי להפגין בבירה ניו דלהי.

אוטר פרדש – ויקיפדיה

עשרות אלפי חקלאים מרחבי הודו פתחו בימים האחרונים בהפגנות מחאה בבירה נגד הממשלה של נרנדרה מודי בשל סדרת חוקים חקלאיים שלדבריהם תפגע בפרנסתם ותחזק את התאגידים. הם הבטיחו כי יישארו בעיר בחודש הקרוב בניסיון לשנות את רוע הגזירה.

במדינת אוטאר פראדש בדיוק החלה עונת הקציר של קנה הסוכר, מקור ההכנסה העיקרי של המדינה, ובמקביל תקופת הזריעה של החיטה נמצאת בעיצומה. על כן, הרעיות והבנות יצאו לשדות כדי לעבוד בעצמן ולפקח על הפועלים.

"מישהו צריך לדאוג לאדמות החקלאיות או שנאבד את היבולים שלנו לשנה", אמרה נישו צ'אודהרי, סטודנטית לחינוך גופני (23) שחזרה לביתה בכפר גסופיר עם סגירת מוסדות החינוך בשל הקורונה וכעת נוהגת בטרקטור ועובדת בשדה. "הצטרפתי לאמי, אחותי והדודות שלי כדי לטפל בקרקע. הרבה נשים באזור עשו את זה".

גם סומיטרה דבי מהכפר רייפור נמצאת בשטח החקלאי של המשפחה. "בעלי יצא להפגנה בדלהי ואני משגיחה על הכול", אמרה. "זה הכרחי. אם לא נתייצב נגד זה כעת, הדורות הבאים שלנו יסבלו".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם