יום לאומי מבורך לאחינו מאיחוד האמירויות הערביות


UAE-National-Day-2020

ברכות לאיחוד האמירויות לרגל היום הלאומי
ألف مبروك لدولة الإمارات العربية المتحدة اليوم الوطني

 

היום ב-2 בדצמבר 1971, לפני 49 שנה, נולד איחוד שעוד לא היה כמותו בעולם הערבי (ואולי בכלל)
זה היום הלאומי של איחוד האמירויות הערביות שהחליטו להתאחד לפדרציה כשקיבלו עצמאות מבריטניה.

 

1-UAE-rulers- December-1971

אחד ההבדלים ביום הלאומי במדינות ערביות אחרות לזה שבאיחוד מדינות המפרץ, שזה לא רק חג של המדינה, אלא חג אמיתי של אזרחי האמירויות, וביום זה תראו שמחה אמיתית על פני האמירתים וגם גאווה אמיתית!

האמירתים גאים במדינה, ובשליטיה ובוטחים בהם שיובילו את המדינה לעתיד טוב יותר, מהמצב הטוב שהם נמצאים בו כיום, במיוחד בהשוואה שמדינות ערב האחרות ולמדינה שמעבר למפרץ, האמירתים גאים בדגלם שמתנופף מעל תרנים רבים בכל מקום, כולל הדגל הגדול המונף בראש תורן שגובהו 123 מטר במתחם האתר ההיסטורי שבו האבות המייסדים של איחוד האמירויות הערביות, הניפו לראשונה את דגל האמירויות, מוזאון האיחוד, בחוף ג’ומיירה בדובאי = جميرا‎ = בהגיה האמירתית = Jumayra שם גם נמצא מסגד ג’ומיירה המפורסם, ולא רחוק נמצא גם מבנה מפורסם נוסף, מלון בורג’ אל ערב, שנבנה על אי מלאכותי מול השכונה.

בניגוד לתדמית החדשה והנוצצת של דובאי וכל גורדי השחקים הנוצצים, אולי כדאי שנזכור שג’ומיירה נוסדה עוד בימי הח’ליפות העבאסית, במאה העשירית לספירה, ככפר של דייגים, שולי פנינים, וסוחרים, שגדל לעיירה תוססת, שהייתה חלק מדרך הסחר המקשרת בין הודו וסין, אל עומאן ועיראק, עם הזמן העיירה ירדה מגדולתה ובתחילת המאה העשרים, השכונה הנוצצת של היום, הפכה לכפר בדואי קטן של כ 45 בקתות, נפרד ולא נחשב בקרבת העיירה דובאי של תחילת המאה הקודמת.

ואם כבר הזכרתי דגלים, את הגאווה של האמירתים בדגל הלאומי, ואת חוף ג’ומיירה, אז אספר לכם שבחלקת חוף הנקראת חוף העפיפונים בג’ומיירה, כחלק מיום הדגל הלאומי, שחל ב 3 בנובמבר,
נוצרה מסורת בשנים האחרונות ובחוף העפיפונים, יוצרים גן של אלפי דגלים, המציירים תמונה הקשורה לאמירויות, ובשנים עברו יצרו בעזרת הדגלים תמונות כמו מפת האמירויות, שם המדינה, תמונת ראשי המדינה וכד’.
אציין כי הדגל מסמל עבור האמירתים, את הצדק והשלום, הכח, הסובלנות והמתינות, שהם הערכים שבמסגרתם ולאורם חיים אזרחי האמירויות במדינות הפדרציה, חיים שלווים והגונים ונהנים מביטחון ויציבות, וערכים אלו הם המנחים את שליטי האמירויות.

ולסיום אספר לכם שתורן הדגל המוזכר, נחשב בזמנו לגבוה בעולם, עד שאת הבכורה לקחו הירדנים עם הדגל שבארמון רגאדן (رغدان) שבעמאן בירת ירדן, שבתורו הפסיד את הבכורה למוט הדגל הגבוהה ביותר בעולם כיום, 171 מטר גובהו, והנמצא בעיר הנמל ג’דה שבערב הסעודית.

קרדיט: אביעד, מקבוצת נציב, ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון