מבזקי חדשות ליום 2-12-2020. מתעדכן

*- האיראניים צועקים "מוות לישראל," לאחר שהצביעו לעצור את הפיקוח הגרעיני:
הפרלמנט האיראני קידם ביום שלישי הצעת חוק, שתסיים את בדיקות הפקחים. במתקני הגרעין שלה, ומחייבות את הממשלה להגביר את העשרת האורניום שלה, אם החותמים האירופיים להסכם הגרעין משנת 2015 לא יספקו הקלה בסנקציות נפט ובנקאות.
ההצבעה לדיון בהצעת החוק, תצטרך לעבור כמה שלבים אחרים לפני הפיכתה לחוק, אבל זאת מראה של התרסה לאחר הריגתו של מדען גרעיני איראני בולט . אבל למנהיג העליון, איתוללה עלי חמינאי, יש את המילה האחרונה בכל הקשור במדיניות הגרעין.
סוכנות הידיעות הרשמית של IRNA אמרה כי 251 מחוקקים מתוך 290 מושבים הצביעו בעד, ולאחר מכן רבים החלו לקרוא "מוות לאמריקה!" ו"מוות לישראל! "

*- איראן מאיימת על חיפה כנקמה על חיסול מדען הגרעין שלה . איראן חושדת כי ישראל עומדת מאחורי החיסול אך כמובן שאין לה כל הוכחה לכך .

*- נתניהו הערב: "נכונו לנו אתגרים ביטחוניים לא פשוטים". ישראל היום: דיווח בארה"ב – טראמפ נתן לפומפאו "אור ירוק" לפעולות נגד איראן .

*- השר יובל שטייניץ – סיכמנו עם ארה"ב כי השיחות בעניין הגבול הימי בין ישראל ללבנון , ידחו בכמה שבועות.

*- לבנון: לפני זמן קצר במספר ערוצים לבנוניים המזוהים עם ארגון הטרור חיזבאללה, פורסם הסרטון הזה, עם הכיתוב "סרטון שמסתובב כעת, מה שנראה כמו מנהרה ששייכת לחיזבאללה, בלבנון", במילים אחרות הם לא אומרים שזה שייך לחיזבאללה, אבל נותנים להבין שכך, נראה שמישהו דואג לתעמולה, בימים המתוחים הללו עד לעזיבת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

בסרטון נראה, אופנוע שנוסע במהירות בעומק האדמה בתוך מנהרה חפורה ומצוידת היטב, ניתן לראות מספר חדרים וגומחות, ואפילו הסתעפויות.

הערת אגב; המנהרות שנחפרו ע"י ארגון הטרור חיזבאללה, מלבנון לכיוון ישראל בעבר, נחפרו בשיטת קדיחה מסוימת, עם כוס, בגלל סוג הקרקע הקשה, כמו שנראה בסרטון פה, החפירה נעשתה סתם באמצעות פטישונים, מה שאומר שאם אכן מדובר במנהרה של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, ככה"נ מדובר במנהרת הברחה של מערך הסמים של חיזבאללה בגבול סוריה-לבנון. (קרדיט : דן אסולין)

*- ‏מזכירות המדינה האמריקנית:"אנחנו מגנים את האיומים נגד ישראל וחוזרים על תמיכתנו בזכותה של ישראל להגן על עצמה". הדברים נמסרו לידי העיתון "אל-ערבייה" בנוגע לאיום בתקיפת חיפה בעיתון "קייהאן" האיראני. (ישראל היום)

*- לפחות שני הרוגים, 10 נפצעו ככל הנראה מפיגוע דריסה במדרחוב ב טרייר, גרמניה.

*- עוד איום מסדרת האיומים שככל שעובר הזמן החשש מתגובה מתפוגג. ראש הפרלמנט האיראני: עונש קטלני מחכה לעומדים מאחורי רצח המדען.

US Rep. Ilhan Omar (D-MN) (L) talks with Speaker of the House Nancy Pelosi (D-CA) during a rally with fellow Democrats before voting on H.R. 1, or the People Act, on the East Steps of the US Capitol on March 08, 2019 in Washington, DC. (AFP photo)

*- פומפאו: כאשר אנו מדברים על התמודדות עם מעשיהם של משמרות המהפכה האיראניים, ישראל היא חלק חיוני במשימה ולא אויב.

*- על רקע דיווחים שונים על מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי שטסו בשמי ביירות ולאורך הגבול עם סוריה, הודיע צבא לבנון כי חיל האוויר שלו יחל לבצע גיחות לילה במרחב האווירי שלהם. יתכן שהמטרה היא להפריע לפעילות הישראלית .

*- ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, נדבק בנגיף הקורונה. (עולם החדשות)

*- מקור רוסי מדווח על פי שמועה כי רשויות הרפובליקה של קפריסין חוששות מאוד מתרחיש לפיו טורקיה תספח את צפון קפריסין, פעולה שתשפיע דרמטית על האזור.

*- בעקבות המשבר הכלכלי החליטה ממשלת לבנון לבטל את הייצוג הצבאי של לבנון בכל המדינות, למעט ארצות הברית . חידוש הנספחים הצבאיים הלבנוניים ב -13 מדינות אחרות יבוטלו.

ללבנון היו 14 נספחים צבאיים ב -14 ערי בירה בעולם, והחשובות שבהן היו וושינגטון ומוסקבה, בנוסף ללונדון, פריז, כווית, ירדן, טורקיה, קפריסין ואחרות .

*- גורם איראני בכיר אמר, כי לצד ישראל נחשדה קבוצת אופוזיציה, בחיסולו של המדען האיראני , זה יוצר סיכוי למבוי סתום חדש בין טהראן לאויבתה הארוכה ישראל .

*- "עצימת העיניים מול חמאס תעלה ביוקר"

ארגון הטרור בונה יכולות רקטיות וצבאיות – וישראל, שיכולה להכריע את חמאס, מעדיפה לטמון את הראש בחול ולקוות לטוב • זה יתפוצץ לנו בפנים – כך אמר אל"מ במיל' רונן איציק .

*- הודעה משותפת לרשות שוק ההון ולמערך הסייבר הלאומי: אירוע דלף מידע בחברת שירביט

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ומערך הסייבר הלאומי מעדכנים על אירוע דלף מידע מחברת הביטוח שירביט. אמש החלו החברה בסיוע המערך לבדוק חשד לאירוע סייבר על אתר ושרתי החברה שבוצע על ידי האקרים.
מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר במידע על פרטי ביטוח של לקוחות. במאמץ משותף לרשות ולמערך, הבדיקה ממשיכה. בעקבות כך שב וחידד המערך יחד עם הרשות את ההנחיות לגופים המוסדיים במשק.

*- ממשלת סלובניה מכריזה : חיזבאללה ארגון טרור .

*- סקר דעת קהל חדש ואמין שנערך בלבנון, שהושלם לפני כשלושה שבועות בלבד, מציג נתונים לראשונה שהתמיכה בחיזבאללה צונחת באופן דרמטי. הנתונים שהתקבלו מראים שגם השייעים בלבנון מאבדים את אמונם בארגון הטרור חיזבאללה.