"עוד 2 נצחונות כאלה והניצחון של טראמפ"

תקדים היסטורי כמותו לא נראה מאז שנת 1812 התרחש אמש בארה"ב כאשר בית המחוקקים של מדינת פנסילבניה התכנס במטרה לערער אחר תוצאות הבחירות – המשמעות, הם בדרך להמליץ על הנשיא טראמפ למשרת נשיא ארה"ב במידה שבית המשפט לא יתקן את הפרות התקנות שהתבצעו בבחירות

לאחר ששמע את מצבור העדויות של צוותו המשפטי של הנשיא במהלך השבוע החולף, בחר בית המחוקקים של מדינת פנסילבניה הממוקם בעיר האריסבורג שבדרום המדינה, להתכנס על מנת לקבל החלטה המערערת אחר תוקף תוצאות הבחירות לנשיאות 2020.

כידוע מתוקף חוקת ארה"ב האחריות על אישור הבחירות, והעברת סמכות האלקטורים נתונה למחוקקים היושבים במדינות עצמן, אשר תפקידם להעביר את ההחלטה על העברת האלקטורים לנציגי מדינתם בקונגרס כדי שאלה יצביעו.

לאור הראיות שהציג רודי ג'וליאני בשימוע שנערך בשבוע שעבר, ולאחר שמיעת מספר רב של עדים שנכחו במקום, השתגנעו מספר נציגי פנסילבניה כי הבחירות לא נוהלו בצורה כשרה כלל וכלל, במיוחד בערים פילדלפיה ופיטסבורג.

ראש הסנאט במדינה, ד"ר דאג מאסטראנו, התראיין אף אמש בתכניתו של סטיב באנון, והכריז על הצעד באומרו כי "אנו ניקח חזרה את הכוח אלינו, שכן מה שקרה כאן לא יכול לעבור לסדר היום".

במהלך השבוע הקרוב צפוי צוותו המשפטי של הנשיא לערוך התכנסויות דומות בבתי המחוקקים של מישיגן ואריזונה במטרה להציג את העדויות, וכך במקביל למסלול המשפטי הרגיל שמטרתו לערער אחר תוצאות הבחירות, יבקשו ג'וליאני ועוזריו לנסות ולהביא לבירור תוצאות האמת דרך השפעה על חבר האלקטורים שבמדינות עצמן – במסלול מקביל לזה המשפטי.

במידה וההחלטה תתקבל בבית המחוקקים של פנסילבניה יצטרך הצוות של הנשיא להשיג החלטה דומה ב-2 מהמדינות הבאות (מישיגן, וויסקונסן, אריזונה, ג'ורג'יה) כדי להבטיח ניצחון רפובליקני בבחירות 2020.

דוברת הצוות המשפטי של הנשיא ג'נה אליס בירכה על 'ההחלטה האמיצה' כלשונה.

A voting both in Georgia

קרדיט: אתר היברו ניוז- ארה"ב קרדיט לתמונה : https://www.dw.com/