ישראל תקפה מטרות איכות בג'בל מאנע שממערב לדמשק. תצ"א+ פירוט מטרות

אמש תקפה ישראל, כך על פי מקורות סורים , מטרות סוריות ואיראניות ושל החיזבאללה במרחב שממערב ודרום לדמשק.

ככל שחלף הזמן מהתקיפה עצמה הלכו והתבררו עוד ועוד פרטים באשר למטרות שנבחרו הפעם לתקיפה.

כך למשל סוכנות הידיעות הסורית "אלבלדי" דיווחה כי : " מטוסי הקרב הישראליים הפציצו בלילה שבין יום שלישי לרביעי  כמה אתרים של כוחות המשטר ומיליציית חיזבאללה הלבנונית במחוז קונייטרה, שבדרום סוריה. אחת ההפצצות כוונה למוצב צבאי השייך לחטיבה 90 ליד העיירה רוחאיינה באזור הכפרי שבמרכז מחוז קוניטרה, המשמש מיליציות איראניות שמשם מתצפתים על האזור.

"קבוצת אחראר חוראן" – "تجمع أحرار حوران" אמרה כי הנקודה נמצאת בשליטה מלאה של איראן ומגיעים לשם ביקורים תקופתיים של מפקדים בכירים של החיזבאללה.

מטוסים ישראליים הפציצו גם קבוצת מחסנים בפיקוח חיזבאללה והמיליציה האיראנית באזור הדרומי בג'בל אלמאנע ליד העיר אל-כיסווה שבאזור הכפרי של דמשק.

בלוגר ערבי טוען לעומת זאת כי הותקפו המטרות הבאות :

*-  מחסן הנשק של חיזבאללה (אתמול הגיע משלוח נשק איראני לאתר). לטענתו מדובר או במחסן טילים תת קרקעי  או במפקדה תת קרקעית סודית של משמרות המהפכה האיראנים במקום.

*- מרכז תצפית והאזנה של חיזבאללה .

אמצעי תקשורת סורים הרבו לצטט מקורות ישראלים שטענו כי מטרת התקיפות , הן מהאוויר באמצעות כלי טייס והן מהקרקע באמצעות חימוש מונחה מדוייק ,  הייתה לסכל מתקפה אפשרית של חיזבאללה או איראן שהיה כבר בהתהוות.

המקורות הסורים טענו עוד כי חיל האוויר הישראלי ערך כ-15 תקיפות על מטרות בג'בל והן כנראה כוונו כנגד מטרות איכות על ההר.

בין אם הדיווחים נכונים או חלקיים בלבד מעניין להסתכל על המערכים הצבאיים הנמצאים על ג'בל אלמאנע ,שאתמול זאת לא היתה הפעם הראשונה שהם הותקפו .

על ההר נמצאים יחידות טילים של צבא סוריה שמומחים איראנים ושל החיזבאללה התיישבו אף הם שם והשתלטו על מקצת מהשטח ,מה שמאפשר להם להתקין מערכות משלהם באופן עצמאי ולהוציא לפועל הוראות המגיעות מאיראן מבלי שידים סוריות יהיו מעורבות בהכנות.

יותר ממקור אחד בסוריה טוען כי למעשה האיראנים היו בשיאן של הכנות לפעולת תגמול נגד ישראל אותה רצו להוציא לפועל באמצעות טילים בליסטיים למרחקים "לא קצרים".

המומחה הצבאי של האתר נציב.נט – גיא א. פירט על גבי תצלום אוויר את מבחר המטרות הצבאיות הסוריות על ג'בל אלמטנע והמשמשות גם את משמרות המהפכה האיראנים וזרועם הבליסטית הארוכה מהחיזבאללה שככל הנראה הם הם היו אמורים להוציא לפועל את התגמול האיראני נגד ישראל. ממש כמו שהם מוציאים לפועל תקיפות בעזרת טילים בליסטיים לטווחים בינוניים וארוכים באמצעות המיליציה החותית בפקודה ישירה מהאיראנים.

מבחר מטרות בג'בל אלמאנע שבמרחב דמשק:

אין להוציא מכלל אפשרות שמטרה אחת לפחות מתוך מבחר המטרות המצויינות על גבי התצ"א הושמדו אתמול בתקיפה הישראלית.

נמתין לתצ"אות מעודכנות לתקופה שלאחר תקיפת אמש.