"המזימה" של סורוס בעיני נאמניו של הנשיא היוצא דונאלד טראמפ

נאמניו של נשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ, הצביעו בשבועות האחרונים על איל ההון והפילנתרופ היהודי, ג'ורג' סורוס, כמי שעומד מאחורי "המזימה" לשנות את תוצאות הבחירות לנשיאות לטובתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. הלילה, לקח אתר פייק ניוז אמריקאי את ההאשמות שלב נוסף ופרסם דיווח שקרי שסורוס נעצר על התערבות בבחירות.

הידיעה באתר YourNewsWire.com הצהירה כי "ג'ורג' סורוס נעצר בפילדלפיה על התערבות בבחירות – השופט הורה על חיסיון תקשורתי". לפי הדיווח הכוזב, סורוס מוחזק במעצר פדרלי והוא מואשם "במספר עבירות קשות שקשורות לבחירות בארה"ב". הידיעה אף כללה צילום של כתב האישום לכאורה.

תומכי ימין מיהרו להפיץ את הידיעה, אולם בפייסבוק סימנו את הפוסט בתור פייק ניוז. בדיקה העלתה כי כתב האישום שמיוחס לסורוס הוא למעשה כתב אישום שהוגש בחודש שעבר נגד שישה אזרחים רוסים על סדרה של התקפות סייבר מטעם הביון הרוסי.

בשבוע שעבר, טען רודי ג'וליאני, פרקליטו של טראמפ שמנהל את הצוות המשפטי שנאבק בתוצאות הבחירות, שסורוס עומד מאחורי מערכת ההצבעה דומיניון, שעל פי תיאוריית הקונספירציה העבירה קולות מטראמפ לביידן, וכי למזימה היו שותפים גם סין, קובה ונשיא ונצואלה לשעבר, הוגו צ'אבס, שמת כבר שבע שנים. יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ניוט גינגריץ', כינה את התוצאות "תפיסת שלטון שמאלנית שמומנה על ידי אנשים כמו ג'ורג' סורוס".

Trump: 'I wouldn't be surprised' if Soros were paying for migrant caravan |  TheHill

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם  קרדיט לתמונה: the hill