הושמדו 5 מוקשים ימיים שהחותים בתימן זרעו במימי הים האדום בהוראה איראן

דובר הקואליציה הערבית:מוסר על השמדת 5 מוקשים ימיים שהניחו החות'ים בדרום ים סוף

הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה התומכת בממשלה הלגיטית של תימן הודיעה על השמדת 5 מוקשים ימיים שהוטמנו על ידי המיליציה החות'ית בדרום ים סוף. הקואליציה הכריזה כי מוקשי הים שהושמדו בדרום ים סוף הם מסוג "צדף" מתוצרת איראנית.
יש לציין כי "סך המוקשים שהושמדו בים סוף עד עתה, הגיע ל -163 מוקשים ימיים." מהקואליציה נמסר כי "פעולות המיליציה החות'ית, בתמיכת איראן, מאיימות על ביטחון הניווט בדרום ים סוף."
דובר כוחות הקואליציה בהובלת סעודיה – תא"ל טורקי אלמלכי, הצהיר כי בהתייחס לפרסום שפרסם משרד האנרגיה על שריפה במיכל דלק בתחנת מוצרי הנפט בג'דה, "הוכח כי התקפה זו בוצעה על ידי המיליציה החותית הנתמכת על ידי איראן. החותים הפחדנים אינם תוקפים אתרי צבא של הממלכה, אלא תקיפותיהם מכוונות נגד מרכז העצבים של הכלכלה העולמית- אספקת אנרגיה עולמית.
אלמלכי הבהיר, ביום שני בערב, כי פיגוע זה מהווה הרחבה של פעולות טרור המכוונות נגד מתקני נפט באבקייק וחוראיס, שאומצו על ידי מיליציית החות'ים, והראיות וההוכחות הוכיחו את מעורבותו של המשטר האיראני באותם פיגועים, תוך שימוש בנשק איראני  כמו טילי שיוט ומזל"טי נפץ.

אין ספק, סך המוקשים הימיים שהושמדו ע"י הקואליציה הערבית שהגיעה, על פי ספירתם , ל-163 מוקשים מעיד כי איראן הסירה כבר את הכפפות מידיה והיא מנסה בכל כוחה לפגוע בשיט הבין לאומי המגיע והיוצא ממצרי באב אלמנדב הן באמצעות מוקשים ימיים והן באמצעות סירות נפץ מונחות מרחוק והכל באמצעות מתן פקודות ישירות לכוחות פרוקסי הפועלים על אדמת תימן.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתבות נוספות בנושא זריעת מוקשים ימיים ע"י החותים בים האדום בהוראה איראנית כפי שפורסמו באתר נציב נט: