מבזקי חדשות ליום 24-11-2020. מתעדכן

*-  דיווחים בתקשורת על פגיעת טיל או מזל"ט וירי לעבר מתקן ארמקו בג'דה. בשלב זה אין דיווחים על נפגעים.

*- יורש העצר הסעודי, מחמד בן סלמאן, נפגש היום עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו בעיר ניום שבממלכה, כך מדווחת סוכנות הידיעות הסעודית. עוד נמסר כי השניים שוחחו על קשרי הידידות בין המדינות ועל הדרכים לחיזוק שיתוף הפעולה ביניהן, כמו גם על ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון. בפגישה נכח גם שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן.

*- ג'ו ביידן ימנה את ג'ון קרי לממונה על התמודדות עם משבר האקלים.

*- היום (א') החל תרגיל פיקודי לשיפור הכשירות והמוכנות של פיקוד הדרום לתרחישי לחימה ברצועת עזה, בהשתתפות כוחות סדירים וכוחות מילואים. התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2020 ועתיד להתקיים עד יום רביעי.

*- מסדרון חדש לתעבורת אינטרנט . גוגל מתכננת לראשונה לפרוש רשת סיבים אופטיים שתעבור דרך ערב הסעודית וישראל. רשת סיבים אופטיים חדשה תחבר את האויבים ההיסטוריים.

רשת הסיבים האופטיים הפרושים ברחבי העולם:

*- "מג'תהד",צייצן סעודי עם 2.2 מיליון עוקבים : פגישת נתניהו, פומפיאו ובן סלמאן לא נגעה בנורמליזציה אלא בהתקפה על איראן.
מאחר וארה"ב לא יכולה לצאת למלחמה, התכנית היא שישראל תתקוף את מתקני הגרעין ואז איראן תגיב וארה"ב תצא להגנתה של ישראל, ואת זה הממשל האמריקאי לא יוכל לעצור.
כמובן שעדיין יש מכשולים שיכולים לעצור את התכנית, בעיקר בישראל, אך זו הכוונה.
הסיבות:
1. למנוע מביידן לחזור להסכם הגרעין של אובמה.
2. למנוע מהאיראנים להתחזק כלכלית בעידן ביידן.
3. להסיט את הציבור האמריקאי מהמתרחש בארה"ב בנושא הבחירות.

קרדיט : בני – חד וחלק -חדשות ודיווחים

*- תימן – חבר הלשכה המדינית של תנועת אנצאר אללה, עבד אל ווהאב אל מחבשי אומר לפני זמן קצר כי, "הטיל שכוון לג'דה יועד במקור לאילת‌‌" (אבו צאלח הדסק הערבי)

*- דובר ארגון "אנצאר אללה" : אנו ממליצים למטוסים זרים המגיעים לסעודיה להיזהר מאוד, מכיוון שהמבצעים שלנו ממשיכים ".

*- ערב הסעודית הכחישה דיווחים בתקשורת הממלכתית לגבי הטענה כי בכירים ישראלים ביקרו בממלכה יחד עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ביום ראשון.

*- תערובת של מטוסי ביון שנמצאים כעט מעל הים התיכון.

🇬🇧 ✈️ KC.3 RRR9421
🇮🇱 ✈️ 707-3J6C (KC) רעם 264
🇮🇱 ✈️ 707-3L6C (KC) רעם 272
🇮🇱 ✈️ 707-3P1C (KC) רעם 275
🇳🇱 ✈️ DC-10 NAF43
🇬🇧 ✈️ FGR4 RFR9712
🇬🇧 ✈️ FGR4 RFR9711
🇵🇱 ✈️ C-130 PLF252
🇬🇧 ✈️ C-130 ZH878
🇬🇧 ✈️ C-130 ZH874
🇨🇦 ✈️ C-130 CANUK44
✈️ A400M CTM2034
🇮🇱 ✈️ B200 856https://t.co/2cd1tqMYvW

*- דיווחים מלבנון על פעילות ערה של חיל האוויר מעל ביירות בואכה צפונה עד באטרון ומעל בעלבק שבמזרח המדינה.

על פי דיווחים עכשוויים ברשתות הקשר של החיזבאללה עולה כי מטוסי קרב ישראליים מבצעים תקיפות דמה דרומית מזרחית לביירות ומעל זחלה הנמצאת דרומית מערבית לבעלבק. בדיווחים שיצאו בשעה האחרונה מלבנון נמסר כי כלל היחידות המשותפות של ההתנגדות בלבנון הועמדו בכוננות עליונה מחשש למהלומה ישראלית בשעות הקרובות. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי )

*- דיווח: בביקור נתניהו אתמול בסעודיה הוא דיבר עם יורש העצר בן סלמאן על נרמול היחסים בין המדינות ובאירן – אך לא הגיעו להסכמות. כך דיווח מקור סעודי לוול סטריט ג'ורנל, שסיפר שהפגישה בהשתתפות מזכיר המדינה פומפאו ארכה כשעתיים. (ערוץ 12)

*- ישראל-איראן: אפשר להעריך בסבירות גבוהה, שאם היה למישהו רק 'קצת אינטרס', הוא היה יכול להסתיר את הגיחה הזו אמש, לפחות בכמה ימים, אם לא בכלל, לפי הדרך הזריזה בה זה פורסם ועוד באישור הצנזורה, מלמד שחלק די חשוב במטרת כל הנסיעה הזו, הוא הפרסום, והעברת המסר לאיראן.

מי שזוכר, לפני מספר ימים ארה"ב העבירה מסר חזק משלה, בזמן בו הטיסה מפציץ מסוג B52 לעבר בסיסה הקדמי, בקטאר.

לא מן הנמנע שבתקופה הקרובה נשמע על פעילות התקפית כזו ו/או אחרת מצד כזה ו/או אחר במזרח התיכון. (דן אסולין)

*- חיים תומר, ראש אגף תבל במוסד לשעבר, אומר כי היחסים עם מדינות המפרץ נמשכים כארבעים שנה לפחות והם קיבלו דחיפה קדימה בגלל המתח עם איראן.

*- ח״כ עאידה תומא סולימאן: ‏נתניהו ושותפיו מבינים שהם חיים על זמן שאול ומנסים לנצל את החודשיים עד להסתלקות טראמפ כדי לחרחר מלחמה.
נתניהו, טראמפ ובן סלמאן מנסים להבעיר את השטח ולתקוע מקלות בגלגלי החזרה להסכם הגרעין. הם עלולים לדרדר את האזור כולו להסלמה ולמלחמה. ההפצצות שראינו הן התחלה של חודשיים מסוכנים.

*-  איראן – "עבודת העשרת האורניום האיראנית מקבלת תפנית ונכנסת לשלב חדש ".

*- הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית חשפה אתר פעיל נוסף , לבניית נשק גרעיני בצפון קוריאה, לאחר שעלו חשדות לפעילות חדשה במתקן סודי להעשרת אורניום.

גורם בכיר בממשלת ארה"ב- ישנם שני אתרים גרעיניים בצפון קוריאה ולהם מספיק חומר בקיע לייצור 12 פצצות גרעין חדשות מדי פחות משנה.

*- נראה שבני אדם מצאו דרך להפוך את כיוון ההזדקנות

התרופה להזדקנות הייתה כבר זמן רב הגביע הקדוש לרפואה.

לראשונה, מדענים ישראלים הראו את היפוך ההזדקנות בשני שעונים ביולוגיים מרכזיים בבני אדם, בכך שנתנו לחולים טיפול בחמצן בחדר לחץ. התוצאות מופיעות בכתב העת Aging.

בניסוי קליני, 35 מבוגרים בריאים מגיל 64 ומעלה קיבלו במשך 60 פגישות טיפול בחמצן מדי יום במהלך שלושה חודשים. המדענים אספו את דגימות הדם של הנבדקים לפני הטיפול, לאחר החודש הראשון והשני של הניסוי, ושבועיים לאחר סיום הניסוי.

לאף אחד מהמטופלים לא חלו שינויים באורח החיים, בתזונה או בתרופות לאורך המחקר, ובכל זאת בדיקות הדם שלהם הראו עלייה משמעותית באורך הטלומרים של תאיהם ,סימן התחדשות התאים, וירידה במספר תאי הזדקנות שלהם.