מאמצים בבית המלוכה לאושש את הכלכלה הסעודית ולהגביר התמיכה בחלשים

אז אתמול נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יורש העצר הסעודי מב"ס בארמונו של האחרון בניום. העיר הזו על חופי הים האדום שמוקמת בהשקעה של חצי טריליון דולר היא "הבייבי" של יורש העצר והוא מרבה לשהות בה מאז התפרץ נגיף קורונה. המפגש הוקדש לאיראן ולנורמליזציה אבל המנהיג הסעודי לא פחות טרוד בענייני הכלכלה בממלכתו.

בימים האחרונים הממשלה הסעודית נקטה בשורה של צעדים שיכולים לאותת על התאוששות מסוימת של הכלכלה ושחרור תקציבים אך מנגד הם יכולים להעיד על ההבנה בצמרת שאם לא ייעשו צעדים לטובת הסעודים התסיסה החברתית תגבר. הממשלה הודיעה על העלאת שכר המינימום מ-800 ל- 1000 בחודש, דבר שישפיע על יותר מ- 660 אלף מועסקים ומועסקות. כמו כן אושרו מענקים בגובה של 175 מיליון דולר למועסקים במגזר הפרטי. יוזכר כי בתחילת הקיץ השלישו השלטונות את המע"מ מ-5% ל-15% בצעד שעורר תסיסה חברתית שבאה לידי ביטוי ברשתות החברתיות.

הגירעון התקציבי של סעודיה בשנת 2021 צפוי לעלות על 38 מיליארד דולר, כאשר ההוצאות התקציביות צפויות להגיע ל 264 מיליארד דולר. משרד האוצר הסעודי צופה שהחוב הציבורי יעלה ל 230 מיליארד דולר בשנת 2020 וכ-250 מיליארד דולר בשנה הבאה.

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין 

ISLAM-SAUDI ARABIA Mohammed bin Salman wants to consign Wahhabism to the  past