סדרת דרמה מלחמתית סינית הורדה מהמסכים בגלל אי דיוק בפרטים היסטוריים

סדרת דרמה מלחמתית בסין הורדה מהמסכים, שבועיים בלבד לאחר שעלתה לאוויר, בעקבות ביקורת ציבורית על אי דיוק בפרטים היסטוריים, כאשר בין השאר החיילים בסדרה נראו שוהים בווילה יוקרתית.

הסדרה "לייטינג ג'אנג'יאנג" (לוחם הרעם) עלתה לשידור בערוץ הטלוויזיה של מחוז חונאן ב-3 בנובמבר. היא מתמקדת בסיפורם של חיילים צעירים שהשתייכו לצבא הדרך השמינית, יחידה של המפלגה הקומוניסטית שנלחמה בצבא היפני בין 1937 ל-1945.

אולם זמן קצר לאחר שהחלה ההקרנה, התעוררה ביקורת על כך שההתרחשויות אינן תואמות את המציאות ההיסטורית. מאמר ביומון העם הסיני יצא נגד התיאור של החיילים כשהם ישנים בווילות מפוארות ועל כך ששיערו של הגיבור הראשי מסופר ומטופח עם ג'ל גם בעיצומה של המלחמה.

"זה בסדר להתחשב בתחביבים של צעירים ולהשתמש באמצעים חדשנייים לביטוי בדרמות טלוויזיה, אבל הכבוד להיסטוריה חייב להיות תנאי מקדים", נכתב בעיתון המפלגה. "בגלל שיש צעירים רבים שצופים, הכרחי לכבד עובדות ואת ההיסטוריה. אחרת, קל לבלבל צעירים ולגרום להם לא להבין את האמת ההיסטורית ואת המעשים ההירואיים של הגיבורים המהפכניים".

הפקת הסדרה הגנה תחילה על ההתנהלות ומסרה כי "בשלבים המוקדמים של יצירת הסדרה, הצוות קיים מחקר ראשוני רב, על אף שהיו מי שביקרו זאת בתור 'בלתי מציאותי' או 'וולגרי'". אולם בשל המחאה, הורידה השבוע תחנת הטלוויזיה את הסדרה, כולל מאתרי האינטרנט שלה, ובמקומה העלתה סדרה אחרת.