סיומה הרשמי של ההתפרצות ה-11 של מגפת האבולה בקונגו

הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו מציינת היום את סיומה הרשמי של ההתפרצות ה-11 של מגפת האבולה במדינה, כאשר הפעם המאבק נערך בצל התפרצות מגפת הקורונה.

Ebola (Ebola Virus Disease) | CDC

המגפה פרצה במחוז אקווטור שבצפון מערב המדינה ב-1 ביוני, בעת שקונגו הייתה בשלבי הסיום של ההתמודדות עם ההתפרצות העשירית של הנגיף במזרח המדינה. בסך הכל נמנו 119 מקרים מאומתים ו-11 מקרים חשודים, כאשר 55 בני אדם מתו ועוד 75 הצליחו להחלים.

רשויות המדינה, ארגון הבריאות העולמי וארגוני סיוע עמדו בפני לא מעט אתגרים – מקרי הידבקות רבים התרחשו בקהילות מרוחקות שהגישה אליהן אפשרית רק באמצעות סירות או מסוקים, בחלק מהקהילות התנגדו התושבים לטיפול, ומגפת הקורונה הקשתה על העברת אספקה ואנשי צוות. עם זאת, כשלושה מיליון בני אדם זכו לביקור של אנשי רפואה וקיבלו הדרכה לגבי שמירה על הבריאות.

"התגברות על אחד הפתוגנים המסוכנים ביותר בעולם בקהילות מרוחקות וקשות לגישה מפגינה מה ניתן לעשות כאשר מדע וסולידריות מתאחדים", אמרה המנהלת האזורית של ארגון הבריאות העולמי באפריקה, ד"ר מטשידיסו מואטי. "הטכנולוגיה ששימשה לשמור על חיסון האבולה בטמפרטורות נמוכות ביותר תסייע כאשר חיסון הקורונה יגיע לאפריקה".

היא הוסיפה כי "התמודדות עם אבולה במקביל לקורונה לא הייתה פשוטה, אבל רוב הניסיון שהושג בטיפול במחלה אחת יכול לשמש גם מול השנייה ומדגיש את החשיבות של מוכנות למצב חירום ובניית יכולת ברמה המקומית".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

Ebola and Dentistry | Dr. Ari Greenspan Dentist