שיטות הסתרת מחסני הנשק של החיזבאללה בקרב אזרחים בכל רחבי לבנון

משקיפים: חיזבאללה גנב את לבנון ואת האזורים סביב ביירות והפך את שכונת א-דאחיה למחסן נשק אחד עצום הממוקם בתוך שכונות אזרחיות

היכן מסתיר המחבל חיזבאללה את נשקו? היכן הם מאוחסנים? והאם זה באמת נכון שהכל מוסתר בקרבת אזרחים, בין אם זה בבירה ביירות או בפרבר?

 שאלות רבות נשאלות על ידי שירותי הביון השונים בעולם, במיוחד לאחר  הטרור  הפכה לישות טרור ענקית וצבא חזק בראשות המחבל נסראללה ומתערב בביטחון  והמדינות השכנות.
"מתנגד" נגד חיזבאללה, המתגורר במדינה אירופית, גילה היום, יום שני, פרטים חדשים על חלוקת חבריה וכלי הנשק של החיזבאללה בלבנון.
העריק גילה כי "המפלגה מסתמכת על תוכנית הפצה, המבוססת על הבטחת הספקה עצמית של כלי נשק ותחמושת לכל אזור גיאוגרפי, על ידי הצבתם בכמה מחסנים באזור זה. אם נפגע מחסן, יהיו אלף אחרים במקומם", והוסיף כי "בשכונת אלג'נח" – محلة الجناح ישנם בערך שלושה אתרים נוספים, ועיקרון דומה חל על אזורים שונים בלבנון. "


לדברי אל-חורה, הוא הסביר כי "המפעלים והמחסנים פרוסים על כל אדמות לבנון ובתוך שכונות מגורים בצורות ובדרכים שונות, ויש מנהרות תת קרקעיות, ואחת מהן עוברת מתחת לכביש המוביל לדרום ביירות."
הוא הדגיש כי למפלגת הטרור (החיזבאללה)  יש מפה לבנונית מיוחדת, שכן החיזבאללה מחלק את  למאחזים צבאיים, ובכל הנפות יש לה "מחסנים במיקומים סודיים", אך בצורות ובשיטות שונות, דבר המצביע על כך ש"הדרום מחולק לליטני, והוא נקרא יחידת בדר – وحدة بدر, וצפונה של ליטני, והוא נקרא יחידת נצר – وحدة نصر".
הוא הוסיף, "באזור ג'ייה – الجية  שבנפת השוף, שבדרום מזרח לבנון,ישנם מתחמי דיור בבעלות חברי חיזבאללה, אותם השיגו בהלוואות בתנאים מקלים, לאחר שהודיעו להם שהם משמשים לאחסון נשק ותחמושת צבאית."
העריק ציין כי "שיטת המפלגה מחוץ לאזורי נפת הדרום נבדלת מעט. פקידים המקורבים למפלגה והעוסקים ביצוע משימות שהמפלגה מתארת ​​כחיצוניות, כלומר רחוקה מאזורי השפעתה.
זה בא כאשר העיתונאי הלבנוני ראבי טאליס חשף נתונים וראיות שחשפו את אחסון הכמויות של אמוניום חנקתי, שהתפוצצו בנמל ביירות ב -4 באוגוסט, שנמצאו בסיור התקשורתי שערכה המפלגה לאחר שראש ממשלת ישראל נתניהו האשים אותו באחסון נשק באזורים אזרחיים. .


העיתונאי הלבנוני אמר: "במהלך הסיור התקשורתי שטען כי המתקן מכיל מכונות חיתוך ברזל, נכנסתי לאחד החדרים ומצאתי מכלים ריקים שעליהם נכתב " מים מזוקקים ", שהם חומר שאינו משמש במפעלי ברזל. משתמשים במים אלו בכימיקלים. הרבה סימני שאלה. "
הוא המשיך, "מה שהעלה הכי הרבה את ספקותיי היה הברזל שנחתך בגדלים שונים, צורות של ראשי קרב של טילים ובסיסי ראשי נפץ אלה, בעוביים שונים, כפי שראיתי בקומה העליונה, אמוניום חנקתי, שכמותו נאמדת בכ -120 שקיות של כ -15 קילוגרם, מכוסות במעטפות ניילון גדולות." לכסות על חוסר הזמן שלא איפשר לחיזבאללה להוציא אותם משם. " הוא הדגיש כי "ניטראטים קיימים זמן רב, והכמויות עוד גדלו עם תום שיקום שכונת א-דאחיה בשנת 2006, וזה לא רק שם, שכן הפרבר הדרומי של ביירות חי על פלטה חמה של חנקות ורקטות במקומות הגובלים בבניינים גבוהים בצד הים ובצד הדרומי, וזהו החיץ הביטחוני."  – כך הסביר   העיתונאי הלבנוני .
באותו הקשר צבא ישראל חשף את פרטי פרויקט הטילים המדויקים של מיליציית  הלבנונית בראשות איראן, ופרסם תמונות ושמות האחראים עליו מאנשי לבנון ואיראן. על פי דו"ח מצולם שפרסם דובר צבא ישראל, אביחי אדרעי, בחשבונות המדיה החברתית שלו, איראן החלה בניסיונות להעביר טילים מדויקים מוכנים לשימוש לחיזבאללה  דרך סוריה בין השנים 2013-2015.

צפו: תיעוד חדש מאתרי הטילים המדויקים של חיזבאללה
הטיל המדויק נושא מכשירי הכוונה שיכולים לפגוע ביעדים במרחק של מטרים ספורים. זה יכול גם לשאת חומרי נפץ וראש קרב. מרבית הרקטות בארסנל  נשענות על כלי נשק לא מדויקים לטווחים שונים. צבא ישראל אישר כי מרבית הניסיונות הללו סוכלו על ידי תקיפות אוויריות, שמנעו מחיזבאללה הלבנוני להשיג את הטילים.
לאור כישלון זה, איראן החליטה בשנת 2016 לבצע שינוי מהותי בשיטות העבודה שלה, על ידי אי העברת טילים מלאים, אלא מעבר מערכות להמרת טילים קיימים לטילים מדויקים על אדמת לבנון.
כחלק ממהלך זה, חלקי מערכות הכוונה מדוייקות הועברו מאיראן, בנוסף לטילים שהועברו מהמכון למחקר מדעי בסוריה, לשטח לבנון לטובת החיזבאללה. ה החל בשיקום אתרים בתוך לבנון ובהם הבירה ביירות בשיתוף פעולה עם האיראנים  בראשות מוחמד חוסין זאדה חיג'אזי, מפקד הכוח  בכוח קודס.
לסיכום, על פי מקומות האחסון ויכולות ארסנל הטרור  , היא הפכה למדינה בתוך מדינה, ואי אפשר לסבול את המצב הזה הרבה זמן.

כל רגע - נחשף: כך נראה מפעל דיוק הטילים של חיזבאללה • צפו

התמונות באדיבות דובר צה"ל