פומפאו מאשר: אנו ממשיכים למנוע מאיראן לערער את היציבות במזרח התיכון

נראה כי הממשל האמריקני הנוכחי מתכוון, בשבועות האחרונים לפני כניסתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, להשתלט על מושכות הבית הלבן, להמשיך בצעדים שיפגעו במדיניותה של איראן והתנהגותה באזור. זה מה שאישר שר החוץ האמריקני מייק פומפאו במהלך ביקורו בפריס. השליח האמריקאי המיוחד לאיראן וונצואלה, אליוט אברמס, העיד בפני הוועדה ליחסי חוץ של הסנאט, ביום חמישי, ובעדותו אמר כי הסנקציות פגעו ביכולתה של איראן ליישם את האג'נדה הממאירה שלה.
פומפאו אמר כי לארצות הברית עדיין יש עוד עבודה לעשות בשבועות הקרובים, כדי לצמצם את יכולתה של איראן במזרח התיכון, כך הכריז בראיון לעיתון הצרפתי לה פיגארו ביום שני.
"הקפדנו כי לאיראן יהיו כמה שפחות דולרים ומשאבים, שיאפשרו לה לבנות את תוכנית הגרעין שלה. הוא הדגיש כי וושינגטון "תמשיך ללחוץ בשבועות הקרובים … יש עדיין עבודה לעשות כדי להגביל את יכולתם להתסיס את המזרח התיכון.

בנוסף, חזר פקיד אמריקני על מאמץ ממשל נשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ , לשקול אופציות תגובה נגד לאיראן בימים הקרובים.
הפקיד אישר לרויטרס גם ביום שלישי כי טראמפ ביקש,בשבוע שעבר ,  להציג בפניו אפשרויות תקיפה על  אתר גרעיני איראני מרכזי (נתנז) , אך בסופו של דבר החליט שלא לנקוט בצעד הדרמטי. הוא הסביר כי הנשיא הגיש את הבקשה במהלך פגישה במשרד הסגלגל ביום חמישי, עם עוזריו הבכירים לביטחון לאומי, בהם סגן הנשיא מייק פנס, ממלא מקום שר ההגנה כריסטופר מילר והגנרל מארק מילי.
הניו יורק טיימס כתב מוקדם יותר היום, כי היועצים שכנעו את טראמפ שלא לתקוף, בגלל הסיכון שהדבר יתפתח לסכסוך רחב יותר. "טראמפ ביקש הסברים , הם נתנו לו את התרחישים, ובסופו של דבר הוא החליט לא להמשיך בתוכניתו".

ראוי לציין כי הנשיא הרפובליקני בילה את ארבע שנות כהונתו, באימוץ מדיניות של לחץ מרבי כלפי איראן, ופרש מהסכם הגרעין האיראני, אותו הביא קודמו הדמוקרטי ברק אובמה, והטיל סנקציות כלכליות על מגוון רחב של יעדים איראניים.
בינואר האחרון הוא הורה על סיכול אווירי על ידי מל"ט, שהרג את הגנרל האיראני קאסם סולימאני, בשדה התעופה בבגדאד, אך בהמשך ויתר על האפשרות להרחיב את הצעדים הצבאיים.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב