נעצרו חשודים בשוד הנועז של יהלומים יקרי ערך מהמוזיאון בטירת דרזדן

התביעה בגרמניה הודיעה היום ששלושה בני אדם נעצרו בחשד שנטלו חלק בשוד הנועז של יהלומים יקרי ערך מהמוזיאון בטירת דרזדן לפני שנה, כאשר החוקרים ביצעו פשיטות נרחבות בברלין בניסיון לאתר את האוצר ההיסטורי הגנוב.

השוד התרחש ב-25 בנובמבר, כאשר הפורצים נכנסו דרך חלון למוזיאון "הכספת הירוקה" בטירת דרזדן, אחד המאובטחים בעולם, ובתוך דקות הסתלקו עם שלושה סטים של יהלומים מהאוסף של פרידריך אוגוסט "החזק" ששלט בסקסוניה במאה ה-18, כולל יהלום דרזדן לבן 49 קראט. בתקשורת דווח כי שווי הפריטים הגיע למיליארד אירו, על אף שבמוזיאון רק ציינו כי הם "בעלי ערך שלא יסולא בפז".

היום הודיעה התביעה כי שלושה אזרחים גרמנים נעצרו בברלין ויש חשד מוצק לגבי מעורבותם בשוד ונערכים חיפושים אחרי שני מבוקשים נוספים. מהדיווחים בתקשורת עולה כי החשודים קשורים למשפחת הפשע רמו וכי אחד מהם הורשע בגניבת מטבע זהב במשקל מאה ק"ג ממוזיאון בודה בברלין לפני שלוש שנים.

בנוסף, יותר מ-1,600 שוטרים השתתפו בפשיטות נרחבות על 18 אתרים, בעיקר ברובע נויקלן שבדרום ברלין, בחיפוש אחרי התכשיטים הגנובים וממצאים נוספים, אולם עד כה הפריטים לא התגלו. "צריך להיות בר מזל מאד כדי למצוא את זה שנה אחרי השוד", אמר דובר משטרת דרזדן, תומס גייטנר. "אבל אסור לאבד תקווה".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

יצואני יהלומים מצטיינים לשנת 2018 - מכון היהלומים הישראלי

קרדיט לצילום :Denis Vrublevski