האיחוד האירופי עשוי להטיל סנקציות כלכליות על טורקיה

ביירות, לבנון (11:30) – שר המדינה הצרפתי לענייני אירופה, קלמנט ביון, גילה כי האיחוד האירופי עשוי להטיל סנקציות כלכליות המכוונות נגד מגזרים מסוימים בטורקיה בגלל עמדותיו "העוינות" בנושא הגבולות באירופה.

בראיון לאירופה 1 ולרדיו Les Echoes ביום ראשון אמר ביון כי "הטלת סנקציות על חלק מהמגזרים הכלכליים בטורקיה – אפשרית", והביע את צערו על "האסלאמיזם העוין" של טורקיה בשערי אירופה.

לדבריו, "כל האפשרויות עומדות על הפרק", כולל סנקציות אינדיבידואליות, בהתייחס לאלו שננקטו נגד כמה גורמים רשמיים בטורקיה עקב חיפושי הגז השנויים במחלוקת בים התיכון, והוא הבהיר, עם זאת, כי הוא אינו מאמין כי ביטול איחוד המכס בין בריסל לאנקרה הוא האפשרות הטובה ביותר.

בון המשיך, "ניתנה לנו הזדמנות בפסגה האירופית האחרונה לטורקיה, ששלחה סימני ניכוי קטנים … ועכשיו היא בחרה שוב בדרך של פרובוקציה ותוקפנות שיטתית … בוודאי שנלך רחוק יותר."

הוא הדגיש כי "צרפת אינה לבדה מול טורקיה", והוסיף: "כיום אין אשליות בשום מדינה אירופית לגבי מי הוא באמת מר ארדואן ומשטרו."

האיחוד האירופי איים שוב ושוב בהטלת סנקציות על טורקיה בגלל "הפרובוקציות הלא מקובלות" שלה במזרח הים התיכון, עקב פעולות הקידוח שביצעה במים שהאיחוד האירופי רואה כשייכים ליוון ולקפריסין.

זה בא בזמן שהיחסים בין טורקיה לצרפת מתוחים מאוד בגלל כמה סוגיות, כולל סכסוכים על אזורים במזרח הים התיכון, הסכסוך בקרבאך וסוגיית הסרטים המצוירים הפוגעניים של הנביא מוחמד.

 

European Union: Flag Notebook, Travel Journal to write in, College Ruled  Journey Diary: Gift, Travelers, Flags of the World: 9781797849454:  Amazon.com: Books