כוחות אוויר וקומנדו מצרים באו לתרגיל צבאי משותף בסודן

ביירות, לבנון- ביום שבת הודיע ​​דובר הצבא המצרי על הגעת יחידות חיל האוויר ואנשי כוחות הקומנדו (Thunderbolt) לסודאן כדי להשתתף בתרגילים צבאיים משותפים.

בהצהרה בחשבון הפייסבוק שלו אמר דובר הצבא: "יחידות חיל האוויר וגורמי כוחות הסער המצריים הגיעו לבסיס האווירי מרווה – Marwa ברפובליקה של סודן כדי להשתתף בתרגיל אווירי מצרי-סודני משותף הנקרא : "הנשרים של הנילוס -1 " – Nile Eagles-1.

ההצהרה הצביעה כי אימון זה "מתקיים לראשונה בין שתי מדינות אחיות וימשך עד ה -26 בנובמבר הקרוב. האימון מגיע במסגרת תוכנית האימונים המשותפת לכוחות המזוינים עם מדינות אחיות וידידותיות."

הוא הסביר כי "האימון יכלול פעילויות ואירועים רבים, כולל תכנון וניהול פעולות לחימה משותפות בין כוחות האוויר של מצרים וסודן, ואימון משותף של מטוסי קרב רב-משימתיים משני הצדדים תוך ביצוע מספר גיחות התקפיות והגנתיות ביעדים נשוא האימון, והכשרת כוחות הקומנדו למשימות חיפוש והצלה בתנאי קרב.

הוא ציין כי ההכשרה תכלול הרצאות תיאורטיות ומעשיות רבות, שיתרמו לאיחוד תורות קרב משותפות ויישום לקחים משותף .

ההכשרה, על פי ההצהרה, באה במסגרת תמיכה ביחסי שיתוף פעולה צבאי משותף בין הכוחות המזוינים של שתי המדינות, ושיפור היכולת לנהל פעולות אוויריות משותפות באמצעות מערכות נשק אוויריות שונות .
באותו עניין, דובר הצבא הודיע ​​כי סגן אלוף עבדול חאיר עבדאללה נאצר, מפקד כוחות ההגנה האווירית של סודן, מלווה במשלחת צבאית בכירה, ערך ביקור רשמי במצרים שנמשך מספר ימים.

Mahmoud Gamal on Twitter: "Egyptian Air defense Forces considers as one of  the Largest Air defense Forces Among Middle east & North Africa countries,  As #Egypt has large Fleet of Air defense

במהלך הביקור הוא נפגש עם עלי פהמי, מפקד כוחות ההגנה האווירית המצרית, והפגישה עסקה בדרכים לשיתוף פעולה צבאי בין כוחות ההגנה האווירית משני הצדדים, והחלפת הדעות על ההתפתחויות הצבאיות האחרונות בתחום ההגנה האווירית.

יש לציין ברקע את אי-הסכמת מצרים וסודן להצעות אתיופיה ליישב את נושא סכר הרנסס שנכנס לפעולה לאחרונה ללא הסכמתם מראש .

Egyptian Air Defense Forces - Wikipedia