הניו יורק טיימס: מס' 2 באלקעידה חוסל באיראן ע"י ישראל לבקשת האמריקאים

מספר שנים בארגון אל-קאעידה, שהואשם בתכנון הפיגוע בשגרירות ארה"ב בשנת 1998 באפריקה, נורה ברחובות טהראן על ידי סוכני מודיעין ישראלים, כך מדווח ה-"ניו יורק טיימס ".
אבו מוחמד אל-מסרי חוסל על ידי שני גברים שהיו רכובים על אופנועים בטהראן ב- 7 באוגוסט. ההערכה היא שישראל פעלה בהוראת ארצות הברית, שעקבה אחר אל-מסרי ו-"אסירים " אחרים של אל-קאעידה שחיו באיראן במשך שנים.

הרבה דובר על "שיתוף הפעולה " של טהראן בהחזקת פעילי אל-קאעידה ב-"מעצר בית" על ידי אוהדי איראן בשמאל האמריקני. למען האמת, איראן העניקה להם מקלט בטוח, ואפשרה להם לתכנן התקפות על ארה"ב בעודם חיים במותרות של הגנה איראנית. נודע כי אל-מסרי חי ב"שכונה יוקרתית " בטהראן עם בתו, אלמנתו של בנו של אוסמה בן לאדן. שנהרגה אף היא עם אביה ברחובות טהראן.
לא היה ברור איזה תפקיד, אם בכלל, היה לארצות הברית בהריגתו של המיליטנט יליד מצרים, אמר הטיימס. הרשויות האמריקניות עקבו במשך שנים אחר מסרי ופעילי אל-קאעידה אחרים באיראן.

אל-קאעידה לא הודיע ​​על מותו, גורמים איראניים כיסו על חיסולו ואף ממשלה לא קיבלה אחריות בפומבי, אמר ה"טיימס ".

פקיד אמריקני, ששוחח עם רויטרס בתנאי אנונימיות, סירב לאשר כל פרט בסיפורו של הטיימס או לומר האם הייתה מעורבות כלשהי של ארה"ב. המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן לא הגיבה מיד לבקשת תגובה.
פרידת "F-You" מדונלד טראמפ להנהגה האיראנית? אם כן, זה היה "להתראות" מספק במיוחד. נאמר לנו כבר עשרות שנים שאיראן ואל-קאעידה הם אויבים מרים וכי ארה"ב איבדה הזדמנות נהדרת לאחר 11 בספטמבר לכרות ברית עם איראן נגד הטרוריסטים. במקום זאת, בוש "הרחיק" את משטר המולות  מקרבתם לאלקעידה והסיכוי להתנקם בהם אבד.

לנרטיב הזה יש עדיין חיים בשמאל האמריקאי. למעשה, לאיראן ככל הנראה לא היה שום ידיעה מוקדמת על התקפות 11 בספטמבר 2001 בארצות הברית. אך הם ידעו מי ביצע אותן ואף העניקה מחסה והגנה לפושעים. איראן ו- AQ עשויות לשנוא זו את זו. אבל כשמדובר בהריגת אמריקנים, הם מסכימים לחלוטין.
בכירים אמריקאים בתחום המלחמה בטרור מאמינים שאיראן, גם היא אויב של ארה"ב, אולי הרשתה להם לחיות שם בכדי לבצע פעולות נגד יעדי ארה"ב גם בעתיד.

לא היה ידוע באופן מיידי מה, אם בכלל, ההשפעה של מותו של מסרי על פעילות אל-קאעידה. אף על פי שאיבדה מנהיגים בכירים כמעט בשני העשורים מאז ההתקפות על ניו יורק וושינגטון, היא שמרה על שלוחות פעילות מהמזרח התיכון ואפגניסטן ועד מערב אפריקה.
אל קעידה הוכיח את עצמו כגמיש להפליא. השלוחה שלו בתימן הצליחה להקים מוקדי פעילות במערב אפריקה. השלוחה בצפון אפריקה של הקבוצה מאיימת על תוניסיה ועל בעלות ברית אחרות של ארה"ב.

זו באמת הולכת להיות "המלחמה הארוכה" וארה"ב  תילחם עד שאלקעידה ואלו שהעניקו השראה ייעלמו מהאדמה.

Deadly Cooperation: The Shifting Ties Between Al-Qaeda and the Taliban