בעידן הקורונה: הדרכים היצירתיות של דובאי למלא את קופתה בכסף זר

זמנים לא קלים עוברים על הקופה של ממשלת דובאי בעידן זה של קורונה וכדי למלא אותה מוצעים נכסים למכירה. היום נודע כי הגוף הממשלתי המפקח על התשתית הראשית של שדה התעופה באמירות, שדה התעופה העסוק ביותר בעולם בתחום קטיגורית הנוסעים הבינלאומיים, מציע למכירה את אופרציית הקירור שלו. שווי העסקה מוערך בסביבות 750 מיליון דולר. לפי הממשלה, המשקיעים יקבלו חוזה חכירה ארוך להפעלת המערכת דבר שיניב להם תשואות יציבות לאורך החוזה.

מכירת נכסים ממשלתיים באמירות היא צעד נדיר למדי, אבל כמו שאומר המשפט "Tough times call for tough decisions" ונוכח משבר קורונה, דובאי גם נכנסה לשוק החוב עם הנפקת אג"חים דבר שלא עשתה בשש השנים האחרונות. תקציב ממשלת דובאי צפוי להסתיים השנה בגרעון של 3 מיליארד דולר לפחות.

נושא הקירור בדובאי כמו בשאר האזור אולי נשמע בנאלי אך מדובר בשוק ענק ומתקדם. דובאי מתבססת על מה שמכונה "קירור אזורי" המתבסס על ייצור והזרמת מים קרים בצינורות כדי לצנן את האוויר במבנים והמתקנים השונים בה. באתר המשתרע על 2 מיליון מ"ר כמו שדה התעופה של דובאי, אופרציית הקירור מורכבת ולכן ניתן להבין מדוע הממשלה דורשת עליה מחיר של 750 מיליון דולר.

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין