הונגריה-תיקון לחוקה בנושא מוסד הנישואין

ממשלת הונגריה הגישה היום תיקון לחוקה שקובע כי "מוסד הנישואים הוא מגורים משותפים בין גבר ואישה על בסיס החלטה מרצון, והמשפחה היא בסיס להישרדות האומה". עוד נאמר בתיקון כי "הבסיס ליחסי משפחה הוא נישואים ויחסי הורה-ילד. האם היא אישה, האב הוא גבר".

שרת המשפטים, ג'ודית וארגה, ציינה כי התיקון "נועד לשרת את ביטחון המדינה שלנו, המשפחות והילדים". "החוקה קבעה את הזכות להגן ולדאוג להתפתחות הפיזית, הנפשית והמוסרית המתאימה של ילדים", כתבה בפייסבוק. "התיקון מבטיח שכל הילדים יחונכו בהתאם לערכי המבוססים על התרבות הנוצרית של הונגריה ומבטיח את ההתפתחות ללא הפרעה של המגדר שעמו נולד הילד".

הגשת התיקון בוצעה כאשר הונגריה מתמודדת, כמו מדינות רבות באירופה, עם הגל השני של מגפת הקורונה, כאשר ביממה האחרונה נרשמו יותר מ-4,100 מקרים חדשים. ראש הממשלה, ויקטור אורבן, הכריז כי החל מהלילה, על מנע שכוללים חובה של עוצר בין שמונה בערב לחמש בבוקר, עטיית מסכות במרחב הציבורי, סגירת מסעדות, סגירת עסקים בשבע בערב, איסור על תיירים במלונות, אירועי ספורט יתקיימו ללא קהל, סגירת מכוני כושר, מוזיאונים, תיאטראות, גני חיות, כל התלמידים מעל כיתה ח' יעברו ללימודים מרחוק.

Hungary's "Royal Wedding" Roils Government Critics - WSJ

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם