מבזקי חדשות ליום 10-11-2020. מתעדכן

*- הנשיא דונלד טראמפ הדיח את מזכיר ההגנה, מארק אספר, ומינה במקומו את כריסטופר מילר, שניהל את המרכז ללוחמה בטרור. ההדחה הייתה צפויה וכבר בשבוע שעבר דווח שאספר מכין מכתב התפטרות .

*- צוות התוכנית "24 שעות" של ערוץ אלפא הקפריסאי תיעד את העיר פמגוסטה, בחלק הטורקי של צפון האי, יותר מ-46 שנה אחרי שנכבשה על ידי הכוחות הטורקיים. למגיש קונסטנטינוס קונסטנטינו נלוותה קבוצה של ילידי פמגוסטה שלראשונה מאז הכיבוש שבו למחוזות ילדותם, העיר שהייתה אתר נופש והפכה לעיר רפאים שהזמן קפא בה.

משרד החוץ הקפריסאי הודיע כי הוא ישתמש בסרט התיעודי על מנת להעלות את המודעות הבינלאומית לכיבוש הקפריסאי ולצורך למצוא פתרון שיסיים את חלוקת האי.

*- אלכס טרבק, שהגיש את שעשועון הטריוויה האמריקאי "ג'פרדי!" במשך יותר מ-36 שנה, הלך היום לעולמו בגיל 80 אחרי מאבק בסרטן הלבלב.

*- ראש ממשלת איחוד האמירויות, שליט דובאי שיח' מוחמד בין ראשיד, הודיע שהגשושית "הופ" צפויה להגיע למאדים ב-9 בפברואר בשעה 19:42 (17:42 שעון ישראל) אחרי שהשלימה היום בהצלחה את תיקון המסלול האחרון בדרך לכוכב האדום. עד כה ביצעה החללית מסע של 290 מיליון ק"מ מאז שוגרה לפני 111 יום.

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט עולמי

*- פייזר וביונטק מדווחות על יעילות של מעל 90% בחיסון לקורונה מה שמעיף את הבורסות בדגש על הנפט שמטפס ב- 8.3%.

*- מקורות עזתים מדווחים על כך שממשלת ישראל העבירה מסר לחמאס דרך הצד המצרי על כך שהג'יהאד האסלאמי מתכנן פיגוע בימים הקרובים(ככל הנראה לציון שנה לחיסול בהאא אבו עלטה שחל ב 12.11)
ומפצירה בחמאס לפעול על מנת למנוע מהג'יהאד לממש את רצונו. בכל מקרה בישראל נערכים לתרחיש שכזה והחלו בהגברת הכוננות הביטחונית וחיזוק ההגנה האווירית. (קרדיט: חד וחלק – חדשות ודיווחים)

*- הותר לפרסום כי בחודש אוקטובר האחרון נעצרו שני קטינים, תושבי איו"ש מבית אומר, לחקירת שב"כ, בהם *קטין בגיל 16 בלבד* . חקירת המעורבים חשפה כי הקטינים גויסו באמצעות רשת האינטרנט לקידום פעילות טרור על ידי גורמי חמאס רצועתיים.

*- ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משה פתאל: "אנחנו עוברים בהדרגה ממצב של סוללות למערכת הגנה ארצית אחודה. שליטה ובקרה אחת שרואה את כל תמונת השמיים, עם כל הסנסורים האפשריים, ויודעת מהיכן ואיזה טיל כדאי לשגר מול כל איום. כל המערכים שלנו מבצעיים, כולם נמסרו לחייל האוויר. כל המערכות מקושרות, מדברות ביניהן ומשתפות מיידע". פתאל אמר את הדברים בכנס New-Tech 2020 לפיתוח יכולות צבאיות.

Missile-Defence-Bowls

*-