מבזקי חדשות ליום 7-11-2020. מתעדכן

*- על פי דיווחי הפלסטינים: שיגורי בלוני תבערה מהרצועה באל בורייג' לעבר יישובי העוטף בדקות אלו. (יוסי אליעזר)

*- דיווח: ולדימיר פוטין מתכוון לפרוש מתפקידו בשנה הבאה על רקע מצב בריאותי – חשד לפרקינסון.

*- משטרת גרמניה ערכה בשעות האחרונות מבצע חיפושים באזור המבורג במטרה לאתר ממצאים וחשודים הקשורים לפיגוע בוינה.

*- יווח באוסטריה: הממשלה תסגור את המסגדים הרדיקליים
ממשלת אוסטריה הורתה לסגור את המסגדים הרדיקליים במדינה – כך דווח היום (שישי) בסוכנות הידיעות APA. זאת, בעקבות המתקפה שבוצעה במרכז וינה, ובה נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו כ-20 נוספים. בהודעה לא צוין מה ההגדרה למסגד רדיקלי, אך נאמר כי הממשלה תקיים מסיבת עיתונאים ותפרט על כך. (וואלה)

*- ברייקינג ניוז – איראן פעלה בחשאי להפעלת הפגנות השמאל "הדגל השחור" בישראל בניסיון להפיל את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך חשף פייסבוק היום בדיווח רשמי.
איראן השתמשה בחשבונות מדיה חברתית כדי לתמוך בהפגנות השמאל המיועדות לנתניהו וקידמה ביקורת על מדיניותו של נתניהו ותגובה למגיפת קורונה.
איראן, המבקשת להשמיד את ישראל, פועלת לרכישת נשק גרעיני ואויבי נשק סביבנו, משקיעה במאמצים להפיל את ראש הממשלה נתניהו מכיוון שטהרן יודעת שנתניהו היה אחד הכוחות הגלובליים העיקריים שחוסמים ניסיונות אלה במשך שנים.
גם אם מפגני השמאל יחליפו את דגליהם השחורים בדגלים ורודים הם לא יוכלו לטשטש את העובדה שהם נתמכים על ידי אחד המשטרים האפלים בעולם ולשניהם מטרה משותפת – להפיל את ראש הממשלה נתניהו.

*-פייסבוק מדווחת: כי הסירה 12 חשבונות פייסבוק, 2 עמודים ו- 307 חשבונות אינסטגרם שהפעילו גורמים איראנים שתמכו בדגלים השחורים כנגד רה"מ נתניהו.

*- ממשל טראמפ מקדם מכירת 18 מל"טים חמושים מתקדמים לאיחוד האמירויות: מחלקת המדינה הודיעה לקונגרס על העסקה ששוויה מוערך בכ-2.9 מיליארד דולר. בשבוע שעבר הודיען בבית הלבן לקונגרס על הכוונה למכור 50 מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות (מבזקן 12)

*- יממה שנייה ברציפות – שיא נדבקים יומי בארה"ב: 109,658 נדבקים חדשים נוספו ביממה האחרונה למניין הנדבקים בנגיף קורונה. המספר הזה עוד צפוי לעלות כשבקליפורניה הנתונים ממשיכים להתעדכן. (דסק החוץ)

*- משטרת אוסטריה הודיעה אתמול כי היא חוקרת האם המחבל שביצע את הפיגוע בווינה פעל כחלק מרשת רחבה יותר, והאם ניתן היה למנוע את התקיפה. המחבל, קויטים פזולאי, נורה למוות תשע דקות לאחר שהחל את התקיפה במרכז בירת אוסטריה.

המשטרה ביצעה השבוע פשיטות על 18 נכסים הקשורים למחבל, ואף ביצעה 14 מעצרים. שני גברים נעצרו גם בעיר ווינטרטור שבשוויץ, סמוך לציריך לאחר שהתקבלו דיווחים כי פיזולאי פגש אותם בשוויץ.

*- דובר הפנטגון – סיפור ה- NBC אינו מדויק ומטעה מבחינות רבות. כדי להיות ברור, שר ההגנה אספר לא מתכוון להתפטר, ולא התבקש להגיש מכתב התפטרות.
הוא ממשיך לשרת את המדינה כשר ההגנה בהנאת הנשיא ופועל ליישום בלתי הפיך של אסטרטגיית ההגנה הלאומית.

*- האם אנחנו בגל טרור שני ?
ארגון המדינה האיסלמית שהתעורר לאחרונה בעקבות הצהרת מקרון הוציא היום כרוז בו הוא קורא לפעיליו לבצע פיגועים במיוחד כנג בצרפת,בלגיה באירופה
ובעולם כנגד אוסטרליה וקנדה. (קרדיט:אבי גיל – חדשות חוץ)

*- סין משהה זמנית את הכניסה לשטחה מרוסיה. שגרירות סין ברוסיה דיווחה כי השהיית הכניסה לרפובליקה העממית של סין נובעת מהמצב האפידמיולוגי.

*- ישראל אמורה לקבל ספינת מלחמה חדשה להגנה על אסדות הגז מהתקפת טילים

חיל הים הישראלי אמור לקבל בשבוע הבא ( רביעי ) את הראשון מבין ארבע הקורבטות החדשות מדגם סער 6.
כל ספינה מצויידת בשני משגרי יירוט כיפת ברזל – המכונה כיפת הים – כדי ליירט טילים בליסטיים וסוללת ברק -8 להפיל טילי שיוט.
הספינות מכוסות גם ב260 מערכי מכ"ם סטטיים המכונים מערך שלבי המאפשרים להם לזהות קליעים וכלי טיס נכנסים בשמיים, כמו גם ספינות וטילי שיוט נמוכים בגובה פני הים. הגעתו של סער -6, המתוכננת ליום רביעי, צפויה להגביר משמעותית את יכולתה של ישראל להגן על שתי אסדות הגז המבצעיות במדינה מפני טילים וסוגים אחרים של מתקפות. (קרדיט:חדשות החוץ)

*- כתב בכיר ברשת CNN – אם ביידן יחזור לחתום על הסכם הגרעין עם אירן הדבר יאיץ את המלחמה בין ישראל לאירן מפני שישראל תהיה חייבת להגיב.

*- ברייקינג ניוז – משטרת בלגיה מודיעה כי עצרה 2 מוסלמים קטינים בחשד כי תכננו לבצע פיגוע במדינה. שני העצורים הביעו הזדהות עם דעא"ש ברשתות החברתיות, והצדיקו את הפעולות בצרפת ובוינה.