נחשף טיל נ"מ איראני חדיש שהיה בדרכו לתימן המדאיג לא רק את האמריקאים

התצלום הראשון של טיל איראני ,ששוחזר במלואו ,  של מערכת ההגנה האווירית –  Raketa 358.
מאפיין מובהק הוא הקומפקטיות שלו, שמאפשרת , על פי ההערכה, לשגר אותו מפלטפורמה ניידת כמו טנדר.
באמצעות מנועי מיקרו-טורבו-ג'ט, הטיל "נזרק" לגובה הנדרש ולאחריו מפעילים את מנועי ההנעה והוא מתחיל לנוע לעבר המטרה. הטיל יכול להישאר באוויר זמן רב והוא גם נחשב כאמצעי לחימה "מסתתר" (שכבר נבדק בתנאי לחימה באידליב, שם השמידה איראן מחסן דלק), וגם כמערכת הגנה אווירית המיועד להשמדת מסוקים, מל"טים גדולים ובינוניים, מטוסי תקיפה וכו '.הטיל ניתן לשיגור נגד מטרות הנמצאות עד גובה  של 8 ק"מ (שהיא גבוהה משמעותית מהתקרה הסטנדרטית של טילים נישאי כתף – MANPADS המודרניים),ולטווח של עד 100 ק"מ.


על פי מה שנודע ,הטיל נפל לידיים אמריקאיות בזכות פעולותיו של אניית חיל הים USS פורסט שרמן, שצוות שלו השתלט על סירה קטנה שאיראן השתמשה בה כדי להעביר נשק לחוף המערבי של תימן.
הנה הסיפור  https://www.nbcnews.com/news/military/officials-us-navy-seizes-suspected-iranian-missile-parts-set-n1096096

על פי מספר דיווחים, טילים כאלה כבר נמצאים בשירות עם איראן ואף סופקו לוונצואלה. הטיל עצמו סווג מחדש על ידי האמריקנים, שפרסמו תמונה של טיל איראני שנתפס על ידי סוחרי נשק שלכאורה עסקו בהעברת טיל זה לתימן, יחד עם מערך טילי נ"ט –  ATGM עבור החות'ים.

אם האמריקנים לא מטעים כאן, אז אולי האיראנים רצו לבדוק את הטילים החדשים שלהם נגד כוחות האוויר של איחוד האמירויות הערביות וסעודיה בתנאי לחימה אמיתיים, ולקחת בחשבון את העובדה שהם חמושים בעיקר בציוד אמריקאי, ואז למעשה לבדוק טילים נגד מטוסים ומסוקים אמריקאים.

אחד הכותבים, שעקב אחר התפתחות זו בתחילת 2020, העריך כי מטוס CIA שטס מעל אפגניסטן ,אפשר והופל על ידי טיל כזה, מכיוון שהקבוצה האמריקאית טסה בגובה בו לא ניתן להגיע אליו עם טיל נישא כתף , MANPADS, אלא רק באמצעות טיל נ"מ היכול להגיע לטווח המתאים כמו  "רקטות 358".


מטוס ה- CIA שהופל באפגניסטן, שבו, יחד עם כמה מעובדי ה-CIA, נהרג, לכאורה, אחד מאלו שהשתתפו בחיסול הגנרל סולימאני בבגדד, המפקח על הפעולות החשאיות של ה- CIA במזרח התיכון – "האייתוללה מייק" – מייקל ד'אנדרה. ראוי לציין שמספר הזנב של המטוס בו הוא נהרג היה  358.

בתדרוך  בפברואר 2020, דובר פיקוד מרכז של צבא ארה"ב –  CENTCOM  כינה את הטיל "טיל נ"מ 358".

הערה: אם אכן טיל זה אכן היה בדרכו מאיראן לתימן לניסויי שדה הרי שלא מן הנמנע שיש כמותו כבר בידי החיזבאללה ואפשר ומאחורי טיל זה עומדת הבטחתו של נאסראללה להפתיע את חיל האוויר הישראלי בכל עימות צבאי מלא עם החיזבאללה.