מבזקי חדשות ליום 3-11-2020. מתעדכן

*- גורמים מסרו לאתר החדשות לבנון 24 ,כי יתכן וישראל תתקוף אתרים ספציפיים בשטח לבנון, שלדעתה חיזבאללה חצה גבול ואולי ינסה להשתמש בפיתוח יכולות הטילים המדוייקים שלו בעתיד . החשש השני שעולה יתכן וישראל תדרש לפעולה ביטחונית נקודתית ואולי אף במטרה להתנקש באישיות מסוימת מארגון חיזבאאלה.

" המקורות " סבורים עוד כי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו עלול לנצל את התקופה בה הנשיא האמריקני טראמפ מכהן עדיין עוד טרם יתבהרו התוצאות בארצות הברית כדי לנקוט פעולה הכרחית כנגד "חיזבאללה".

*- על פי העיתון אל-אחבאר (העיתון הלבנוני) במפגש של חמאס בקהיר לא הושג מאומה.מה עוד שהמצרים כועסים על חמאס , בגלל שעירב את טורקיה בסוגיה הפלסטינית .

*- סוריה: נראה כי מטען חבלה, הוא המקור לפיצוץ שהשמיד הערב מאגרי דלק, בפאתי אל-באב (מחוז חלב – צפון סוריה).

*- פוקס ניוז – מימשל אובמה העניק אזרחות אמריקאית ל-2500 איראנים ,רובם בני בכירים במשטר האייתולות.

*- על פי וול סטריט ג'ורנל: שר ההגנה האמריקני צמצם דרג ייצוגה של נספחיה הצבאיים בערב הסעודית, מצרים, פקיסטן, בריטניה, איחוד האמירויות הערביות, כווית, עירק וטורקיה. הקצינים בדרגות תא"ל ואלוף הוצאו, והם הוחלפו על ידי קצינים בדרגת סרן עד אלוף משנה. על פי העיתון, תהליך הנסיגה נועד לאפשר לאמריקה להתמקד ברוסיה ובסין.

*- דובר צה"ל: מוקדם יותר היום, הוזנקו מטוסי קרב למרחב רצועת עזה בעקבות חשד לטיסן שחדר משטח הרצועה לשטח ישראל.  בסריקות קרקעיות נוספות במרחב, אותר לפני זמן קצר טיסן, נבדקת האפשרות כי מדובר בטיסן שנחשד שחצה לשטח ישראל.

*-דובר משרד הפנים באפגניסטן טאריק אריאן אומר כי הסתיימה ההתקפה על אוניברסיטת קאבול. הוא אישר את מותם של 19 בני אדם בעוד 22 נוספים נפצעו. אריאן אומר ש -3 פיגועי התאבדות ביצעו את התקיפה. איש לא לקח אחריות. הטליבאן הכחיש את מעורבותו # אפגניסטן.

*- על פי דיווחים מקומיים , מסוק צבאי אמריקני התרסק בסוריה. אין פרטים נוספים . לא ידוע מה עלה בגורלם של הלוחמים.אש פרצה במסוק במהלך הטיסה, וגרמה להתרסקותו בשטח שנשלט על ידי צבא ארה"ב ובעלות בריתה.

*- פאוצ'י: מוקדי COVID-19 נמצאים ללא יוצא מהכלל בכל ברחבי המדינה.

🇺🇸 ארצות הברית "רואה נקודות חמות תרתי משמע בכל רחבי המדינה", אמר מנהל ה- NIAID, אנתוני פאוסי, ביום שישי בפורום השנתי של קבוצת המנהיגות בעמק הסיליקון.

פאוצ'י ציין כי, "כשנפגענו לראשונה בצורה קשה, זה היה בעיקר במטרופולין ניו יורק, שם היו באביב כ- 40% ממקרי האשפוזים והמוות."

המומחה למחלות זיהומיות הוסיף כי ארה"ב עדיין ניצבת בפני "הגל המקורי" של המגיפה, עם מספר "לא מקובל" של מקרים חדשים.

"כשאני שומע אנשים מדברים על גל שני ושלישי, זה באמת הגל המקורי שפשוט מתחדש, יורד מעט ושוב מתחדש", אמר פאוצ'י לרופאים של SiriusXM בראיון ששודר ביום שישי. "מעולם לא יצאנו מהגל האמיתי. קצת עלינו וירדנו בתוך גל.

*- ד"ר אחמד נאסר אלדין: עדיין לא הוכח מה שפורסם על קיומו של זן חדש של נגיף הקורונה בשם COVID-20eu, אך מתייחסים אליו ברצינות ונערכים עליו מחקרים מכיוון שהנגיף כנראה גורם לעלייה בשיעור מספר מקרי המוות שהוא יכול לגרום.

*- מדענים קוראים לשרים להוסיף ויטמין D למזונות נפוצים כגון לחם וחלב כדי לסייע במאבק נגד COVID-19.

עד למחצית מאוכלוסיית בריטניה יש מחסור בוויטמין D, וההדרכה הממשלתית לפיה אנשים צריכים ליטול תוספים אינה עובדת, על פי קבוצה שכינס ד"ר גארת 'דייויס, חוקר פיזיקה רפואית.

רמות נמוכות של ויטמין D, אשר גופנו מייצר בתגובה לאור שמש חזק, עלולה להוביל לסיכון גדול יותר לתפוס את נגיף הקורונה או לסבול מהשפעות חמורות יותר של זיהום, על פי כמה מחקרים. בשבוע שעבר מצאו חוקרים בספרד כי 82% מחולי וירוס הכורונה מתוך 216 שאושפזו בבית החולים סבלו מרמות ויטמין D נמוכות.

"לדעתי, ברור שויטמין D לא יכול רק להגן מפני חומרת המחלה אלא גם להגן מפני זיהום", הסביר דייויס.