ממשלה חדשה בניו זילנד הכוללת מינוי היסטורי של אישה מאורית

כשבועיים וחצי לאחר הניצחון הגדול בבחירות, הציגה היום ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, את הרכב הממשלה החדשה שלה שכולל מינוי היסטורי של אישה מאורית ראשונה לתפקיד שרת החוץ.

ננאיה מהוטה (50), האישה הראשונה בתפקיד שרת החוץ והראשונה מבין התושבים המאורים שמחזיקה בתפקיד, היא בתו של סר רוברט מהוטה, פוליטיקאי מאורי ידוע ובנו המאומץ של קורוקי מהוטה, המלך המאורי החמישי.

ננאיה מהוטה:

מהוטה מכהנת בפרלמנט משנת 1999, ולפני ארבע שנים הפכה לחברת הפרלמנט הראשונה עם קעקוע פנים מאורי. בממשלה הקודמת של ארדרן, היא שימשה השרה לענייני פיתוח המאורים והשרה לממשל מקומי.

"אנחנו המדינה הראשונה שנתנה לנשים את הזכות להצביע, המדינה הראשונה שהבטיחה שאנחנו פרוגרסיביים בסוגיות שקשורות לנשים", אמרה מהוטה. "לכן אני ממשיכה מורשת ארוכה של תקדימים עבור נשים ואני מקווה שעוד נשים מאוריות ונשים ממוצא מעורב ברחבי ניו זילנד יראו את זה כהעלאת התקרה בתחומים שהיו סגורים עבורנו מבחינת הזדמנויות מקצועיות".

מינויים בולטים נוספים בממשלה החדשה הם גרנט רוברטסון בתפקיד סגן ראש הממשלה ושר הכלכלה, ד"ר עיישה ווראל שנבחרה לפרלמנט בבחירות האחרונות ומונתה לשרת הקשישים וביטחון מזון, מייקל ווד – שהיה נשיא צעירי הלייבור כאשר ארדרן הייתה סגניתו – ישמש שר התחבורה, וכריס היפקינס יהיה השר הממונה על המאבק במגפת הקורונה.

"זוהי ממשלה עם כישרון עצום, שבמקרה הוא גם מגוון להפליא", אמרה ארדרן. "האנשים האלה זכו לקידום בגלל מה שהם מביאים לממשלה והם גם משקפים את ניו זילנד שבחרה אותם. אני חושבת שבתור מדינה אנחנו צריכים להיות גאים בכך".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם