מבזקי חדשות ליום 2-11-2020. מתעדכן

*-סוכנויות איראניות: מפקד חיל האוויר של צבא איראן, תא"ל עזיז נייסר זאדה, מודיע כי צבא איראן יתחיל מחר באימונים אוויריים, בהשתתפות שבעה בסיסים אוויריים לאורך תקופה של יומיים.

*- מה מעדיפים העירקים בבחירות של ארה"ב:
הדמוקרטים מפציצים פחות.
טראמפ כבר הרג יותר אנשים במזרח התיכון באמצעות מזל"טים, והפיל יותר פצצות מאובמה.
בוש אחראי על בין 200,000 – 800,000 הרוגים בעיראק,
דמוקרטים הם פושעי מלחמה מרושעים, אבל בואו נודה בזה – מפלגה אחת היא הרבה יותר גרועה.

תמונה

*- האם הישראלים באמת יכולים להפיל פצצה חודרת בונקרים מסיבית על איראן? התשובה עשויה להיות בהחלט כן.

אבל לא פצצת Mop כמו שכולם חושבים, הישראלים יקבלו פצצות חכמות מהדור החמישי GPAW מקבילות mop, מטוס f35 יוכל לשאת אותם בבטחה. – זה העניין.

*- עיראק : מוקדם יותר הערב פוצץ מטען חבלה שהוטמן מראש (ככל הנראה ע״י מיליציה איראנית) במטה של חברת התעופה אמיטרס (חברת התעופה הלאומית של איחוד האמיריות) נזק רב נגרם למבנה ואדם אחד נפצע כתוצאה מהפיצוץ, האירוע הזה מתרחש ברקע נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמיריות.(עולם החדשות) .

*- אתמול , שבת, הודיעו רשויות הביטחון העירקיות, על הריגתם ופציעתם של 30 בני אדם, בהם שני ילדים, כאשר צינור גז התפוצץ במחוז מוטנה (דרום המדינה), בעוד כוחות המליציות אישרו כי מספר חבריה נמנים בין ההרוגים.
תא התקשורת הביטחוני הממשלתי לא הסביר את הגורמים לפיצוץ, ואמר כי "פיצוץ התרחש באחד מצינורות הגז שהובילו גז ליד העיירה אלרומאיטה שבנפת אל-מוצ'נה. התאונה גרמה למותם של שני בני אדם, ולפציעתם של 28 בני אדם, בהם תשעה מאנשי המליציה של הגיוס העממי.
היא הדגישה, "הגורמים לפיצוץ אינם ידועים עדיין, והכבאים ממשיכים לשלוט על האש העולה מהצינור.
ארגון "הגיוס העממי" אישר כי חלק מחבריו נהרגו כתוצאה מההפצצה, אך הוא נמנע מלדבר על הגורמים לפיצוץ. בהצהרה אמרו כי "התפוצצות צינור הגז באל-מוחנתא, המשתרעת על הכביש המהיר הבינלאומי, מצפון למחוז אל-מוצ'נה, הביאה לפציעתם של חמישה מהמליציה, עם כוויות קשות , בנוסף זה גרם לפגיעה בחלקים מהבסיס
של המליציה, כתוצאה מפיצוץ תחמושת מהאש.
המקור הסביר ל"אל-ערבי אל-ג'יידד ", כי" הקורבנות הם יותר מהמספר המוצהר, וכי צוותי ההגנה האזרחית מנסים עד כה לשלוט על האש בצינור. "
הוא הדגיש כי "לא יתכן שהצינור יתפוצץ ללא מעשה מכוון, של כמה קבוצות חמושות המחבלות בכוונה בכמה מחוזות , וציין כי ישנן מלחמות גדולות בתיק הברחת הנפט והגז בדרום המדינה, שכן יש מלחמות בין פלגים חמושים שמנסים לשלוט על האיזור.

האירוע הזה מגיע שעות לאחר התפוצצות צינור ייצוא הנפט של אזור כורדיסטן, שעצר את ייצוא הנפט מהאזור. הממשלה האזורית גינתה את ההפצצה, והדגישה כי היא לא תאפשר לאיים על האינטרסים שלה בשום צורה שהיא, ולא תקבל שום תקיפה על הכוחות של תושבי כורדיסטן בשום פנים ואופן.

Representative Image

*- לבנון- בשבוע החולף התקיים סבב שני של שיחות המו"מ בנאקורה אודות סימון גבולות המים הכלכליים של ישראל ולבנון, שלפתע תבעו הלבנונים בהנחיית מפקד הצבא ג'וזף עון, 1460 קמ"ר נוספים בנוסף ל860 הקמ"ר הנתונים בסוגיה זה מכבר מספר רב של שנים. לשיטת הלבנונים הגבול צריך להיות מסומן לפי הסימון הקדום ב1923 עת שלטון המנדט הבריטי- משמעות הדבר היא תביעת בעלות על שדה הגז "כריש" ו"תנין" בבעלות אנרג'יאן היוונית. אלא שישראל אשר התנתה את השיחות מראש בדבר המחלוקת על ה"משולש הימי" מסרה אחה"צ כי הדבר כלל לא יובא לדיון וכי היא דוחה זאת על הסף. בנקודה זו נראה כי המשא ומתן עם לבנון יהיה ארוך ומייאש מכפי שציפו לו בישראל. נציין כי הצדדים יפגשו בתאריך ה-11.11 לסבב נוסף. ( קרדיט: *המוח'אבראת* )