מבזקי חדשות ליום 26-10-2020. מתעדכן

*- משרד החוץ האראני – חסין אמיר-עבדאללהיאן – משרד החוץ האיראני הודיע כי ההצהרה של הבית הלבן על סודאן לא הייתה יכולה להיות יותר סמלית, ומסר: "תשלמו מספיק כופר ותעלימו עין מהפשעים נגד הפלסטינים, ואז יסירו אתכם ממה שמכונה "הרשימה השחורה של הטרור". כמו כן, יו"ר המחכ"ל לעניינים בינ"ל במג'לס, חסין אמיר-עבדאללהיאן, ציין כי שליטי סודאן הודיעו על כינון יחסים עם ישראל תחת פקודת ארה"ב ובתמורה לקבלת 300 מיליון דולר מסעודיה; אולם, לדבריו, העם הנבון של סודאן לעולם לא יבגוד בכמיהה לירושלים.

*- מתנגד משטר נרצח בקנדה אחרי שמחה נגד חדירת המשטר לקנדה וטקס לזכר סלימאני. השיטה מזכירה את שנות ה 90'.

*- איראן מגיבה לסנקציות על השגריר בעיראק – ומטילה בעצמה סנקציות על השגריר האמריקני בבגדאד (בין היתר על מעורבותו בסיכול סלימאני).

*- משרד האוצר האמריקאי פרסם כי חמש הישויות האיראניות שעליהן הטילה סנקציות כוללות את משה"מ, את כוחות קדס, ואת המוסד Bayan Rasaneh Gostar וזאת בגין לקיחת חלק ישיר או בלתי-ישיר, נתינת חסות, הסתרה או מעורבות אחרת בלתי-חוקית בבחירות לנשיאות בארה"ב. כמו כן, הסנקציות כוללות את גופי התקשורת Islamic Radio and Television Union ו-International Union of Virtual Media בגין זאת שהם מצויים בבעלות או בשליטה של כוחות קודס.

*- אתר החדשות "פאל אינפו"* – יו"ר המחכ"ל לעניינים בינ"ל במג'לס, חסין אמיר עבד-אללהיאן, נפגש לפני 4 ימים  (21/10) עם נציג חמאס באיראן, ח'אלד אלקדומי, ועם נציג גא"פ באיראן, נאצר אבו-שריף, בנפרד ודן עם כל אחד מהם במאבק בישראל.

*- השגריר השוויצרי בטהראן (שומר האינטרסים של ארה"ב) זומן למשה"ח כמחאה על טענת המודיעין האמריקני באשר למאמצי ההשפעה האיראניים בבחירות בארה"ב.

*- סוריה: דיווח, כי הצי הרוסי ליווה את מיכלית הנפט האיראנית "סאראב" שנכנסה למימי הים התיכון מתעלת סואץ בדרכה לסוריה.
הדיווח מתחבר היטב לדיווח סורי השבוע על פריקת נפט במסוף הנפט בעיר בניאס,שבסוריה בשבוע שעבר.
זוהי הפעם הראשונה שמתקבל דיווח על ליווי צמוד של הצי הרוסי למיכלית איראנית כלשהיא. הרוסים בצעד הזה בעצם עוקפים את הסנקציות האמריקניות שהוטלו על סוריה. יש לציין, כי באוגוסט 2019 האיראנים ניסו לספק לסורים נפט עם המכלית "אדריה דריה" ,אך לבסוף פרקו את הסחורה בים התיכון למכליות שהובילו את הנפט ללבנון או לסוריה.

*- רוחאני בפתח ישיבת הממשלה שנערכה בשבוע שעבר משבח את פקיעת האמברגו בראשון.
הוא מתאר את האסטרטגיה האיראנית (בהובלתו) כ"מחושבת ומורכבת", שפועלת "צעד אחר צעד" כדי להבטיח שידידותיה של איראן כמו גם אויבותיה לא יפנו נגדה. "בחוכמה ורציונליות יצרנו את התנאים שאפשרו אפילו לאירופאים לתמוך באיראן".
באמירה מעניינת נוספת, הוא אומר ש"זה נכון שהעם נתון היום ללחצים, אך עלינו להסביר לאזרחים את הישגינו בזירה הבינ"ל – כך שאלה יוכלו להקל על סבלם".

*- חשבון הטוויטר הרשמי של מורגן אורטאגוס* – דוברת מחלקת המדינה של ארה"ב, מורגן אורטאגוס, התייחסה למינויו של חסן אירלו לתפקיד שגריר איראן אצל החות'ים, וטענה כי המשטר האיראני הבריח לתימן חבר במשה"מ המקושר לחזבאללה תחת הכיסוי של תפקיד זה.

*- מפקד כוחות ההגנ"א באיראן – רשיד פרסם הצהרה לרגל תרגיל ההגנ"א שנתי "מגיני שמי המדינה" שמתקיים בימים אלו, בה הצהיר כי המוכנות של הכוחות מרתיעה את האויבים.

*- בסוריה מעדכנים כי מערכות הנ"מ האירניות "באבר" כבר נפרסו ברחבי סוריה, והפכו למבצעיות. בכדי לסכל תקיפות ישראליות.

*- ארה"ב – איראן / האתר הרשמי של מחלקת המדינה של ארה"ב – מזכיר המדינה של ארה"ב, מייק פומפאו, התייחס היום (18/10) לפקיעת תוקפו של אמברגו הנשק על איראן. במסגרת כך, הוא ציין כי למעשה ב-19/09 הוחזרו כל הסנקציות של האו"ם על איראן, כולל ההטלה מחדש של האמברגו, ולכן רכישת אמל"ח קונבנציונאלי ממנה או ייצוא אמל"ח אליה מהווה הפרה של החלטות מועבי"ט. כמו כן, פומפאו ציין כי ארה"ב מוכנה להשתמש ברשויות שלה כדי להטיל סנקציות על כל גורם שיתרום באופן חומרי לאספקה, מכירה או העברה של נשק קונבנציונאלי לאיראן או ממנה, או שיספק תמיכה ושירותים אחרים. לטענתו, אספקת אמל"ח לאיראן רק תחריף מתחים באזור, תספק יותר אמל"ח מסוכן לקבוצות טרור, וכן תסכן את ביטחונה של ישראל ושל אומות אחרות. יתר על כן, הוא טען כי כל מדינה שמוכרת אמל"ח לאיראן מרוששת את העם האיראני בכך שהיא מאפשרת למשטר להסית את הכספים מעמו ליעדים צבאיים. לבסוף, הוא ציין כי ארה"ב מעוניינת בשלום עם איראן, והדגיש כי כשמנהיגי המשטר האיראני יוותרו על ייצוא המהפכה, הם ימצאו בארה"ב שותפה ידידותית.

תמונה

קרדיט:ערוץ הטלגרם איראן טור

*-