מומחים: סך המתים בארה"ב מהקורונה עלול להגיע ל -500,000 עד פברואר 21'

ניו יורק, 23 באוקטובר (רויטרס) – מספר המתים בארה"ב מ- COVID-19 עשוי לעלות על 500,000 עד פברואר שנה הבאה, אלא אם כן כמעט כל האמריקנים ילבשו מסיכות פנים, כך אמרו חוקרים ביום שישי, כאשר 14 מדינות קבעו שיאים חדשים לעלייה של יום אחד בהידבקויות בנגיף.

ההערכה האחרונה של המכון למדידות והערכה באוניברסיטת וושינגטון ,שצוטטה באופן נרחב ,משקפת את החשש שמזג האוויר הקר בחורף יכניס את האמריקנים למקומות סגורים, שם סביר יותר שהנגיף יתפשט.

Some U.S. coronavirus curves are starting to flatten

בפריסה ארצית, 76,195 מקרים חדשים דווחו ביום חמישי, על פי ניתוח סוכנות הידיעות רויטרס, שהם קצת פחות מהשיא של 77,299 ביום אחד שדווחו ב -16 ביולי. רק הודו דיווחה על יותר מקרים ביום אחד: 97,894, ב -17 בספטמבר.

"אנחנו הולכים לגל גדול, מאוד משמעותי ,בסתיו / בחורף", אמר מנהל ה- IHME, כריס מאריי, שהוביל את המחקר.

מספר מקרי המוות האפשריים עלול לרדת ב -130,000 אם 95% מהאמריקנים יכסו את פניהם, אמר ה- IHME, מהדהד את המלצתו של אנתוני פאוסי, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות.

שר הבריאות האמריקני אלכס אזר ייחס את הגידול במקרים בפריסה ארצית להתנהגותם של אנשים פרטיים, ואמר כי התכנסויות ביתיות הפכו ל"ווקטור העיקרי של התפשטות המחלות ".

כשנשאל על קביעתו של הנשיא דונלד טראמפ במהלך העימות ,ביום חמישי בלילה ,על הנשיאות ,לפיה ארצות הברית "מעגלת את המספרים" במגפה, אמר אזאר לרשת CNN כי טראמפ מנסה לספק תקווה לאמריקאים שמחכים לחיסון.

פנסילבניה, מדינת "נדנדה" שצפויה למלא תפקיד מכריע בבחירות לנשיאות ב -3 בנובמבר, דיווחה על הגידול הגדול ביותר ביום אחד במקרים מאז החל המגיפה. "כעת ניתן להשוות את העלייה היומית למה שראינו באפריל 2020", נמסר ממשרד הבריאות של פנסילבניה בהצהרה שפורסמה ביום שישי.

כמו כן דיווחו על עליית שיא של יום אחד במדינות אלסקה, ארקנסו, אילינוי, צפון קרוליינה, צפון דקוטה, אוהיו, אורגון, רוד איילנד, דרום דקוטה, טנסי, יוטה, ויסקונסין וויומינג.

מספר האישפוזים בבתי חולים בעליה

ביום חמישי דווח על 916 מתים בארצות הברית, יום לאחר שהמדינה רשמה למעלה מ -1,200 מקרי מוות חדשים לראשונה מאז אוגוסט.

גם ביום חמישי מספר חולי ה- COVID-19 בבתי החולים בארה"ב טיפס לשיא של חודשיים. כיום ישנם למעלה מ- 41,000 חולים מאושפזים עם וירוס קורונה ברחבי המדינה, עלייה של 34% לעומת ה- 1 באוקטובר, על פי ניתוח רויטרס.

צפון דקוטה, עם 887 מקרים חדשים ביום חמישי וביום שישי, נותרה המדינה שנפגעה הכי קשה, בהתבסס על מקרים חדשים לנפש, ואחריה דרום דקוטה, מונטנה וויסקונסין, על פי דו"ח מסכם של רויטרס.

שמונה מדינות דיווחו על מספר שיא של חולי COVID-19 בבית החולים ביום שישי: אלסקה, קנטקי, ניו מקסיקו, צפון דקוטה, אוהיו, אוקלהומה, מערב וירג'יניה וויומינג.

בטנסי, בתי חולים בנאשוויל אמרו כי חוו עלייה של 40% בחולים המאושפזים עם נגיף הקורונה.

ד"ר ג'ף פוטוף, רופא לרפואה דחופה באוניברסיטת ויסקונסין בריאות במדיסון, הביע דאגה מחוסר ציות לצעדי בריאות הציבור במדינה, שם קבוצות מסוימות ערערו בבית המשפט על מגבלות ה- COVID-19 של המושל הדמוקרטי טוני אוורס.

"אם לא נקבל את זה ויש לנו שכיחות כה אדירה של חולי  COVID-19 בקהילות שלנו, אני לא רואה דרך נהדרת לצאת מזה", אמר פוטוף. "התמונה לא ורודה."

ראש עיריית שיקגו לורי א. לייטפוט הודיעה על עוצר על עסקים לא חשובים החל מהשעה 22:00. ביום שישי. היא הזהירה את התושבים להימנע ממפגשים חברתיים של יותר משישה אנשים ולסיים את כל המפגשים עד השעה 22:00.

קרוב ל -2,500 איש אושפזו באילינוי, אמר בכיר בתחום בריאות הציבור במדינה, ד"ר נגוזי אזיקה, במסיבת עיתונאים.

צפון מזרח נותר האזור היחיד של המחוז ללא עלייה משמעותית במקרים, אך מספר ההדבקויות הולכות ומתרבות. בתי הספר הציבוריים של בוסטון עברו השבוע ללמידה מקוונת בלבד.

WHO warns hospitals struggling as COVID-19 surge in Europe continues