מבזקי חדשות ליום 25-10-2020. מתעדכן

*- ראש המוסד בשיחות סגורות – ערב הסעודית תכריז בקרוב על נורמליזציה עם ישראל ככל הנראה אחרי הבחירות בארה"ב.

*- ישראל ועומאן קרובות להסכם נורמליזציה.

*- ארה"ב הטילה סנקציות על שני בכירים בחיזבאללה הלבנונית
שני המנהיגים שעליהם הוטלו הסנקציות הם השייח נביל קאוק" ו"חסן אל-בגדדי ", שניהם חברים במועצה המרכזית של חיזבאללה. המועצה המרכזית אחראית לבחירת חברי מועצת השורא של חיזבאללה, שהיא הגורם העליון לקבלת ההחלטות של התנועה . השייח נביל קאוק שימש כמפקד הצבאי של חיזבאללה בדרום לבנון בין השנים 1995-2010.

*- בכיר אמריקאי: ההסכם של סודן עם ישראל כולל הכרזה על "חיזבאללה" כארגון הטרור. סודן הסכימה לייעד את "חיזבאללה" כארגון טרור.

*- לפני כשבוע נרצח בצרפת מורה שהרצה על דת האיסלאם והציג קריקטורה שפוגעת במוחמד ובדת האיסלאם ע״י אבא של אחד התלמידים שהיה מוסלמי ערך את ראשו של המורה. היום הגיעו מספר מפגינים שקוראים לעצמם ״תנועת העתיד״ ומחאו אל מול שגרירות צרפת בביירות, שרפו את הדגל הצרפתי והשליכו רימון הלם לעבר השגרירות. למה עשו זאת? מחאה כנגד אותו מרצה.

*- ארדואן: מקרון זקוק לאבחון וטיפול נפשי בגלל האופן שבו הוא מתמודד עם מוסלמים בצרפת.

*- חמישה בני אדם נהרגו ו -15 נפצעו מירי טילים,על שוק הדלקים באל-דאביס, דרומית לג'ארבלוס, במחוז חלב. התקיפה בוצעה על ידי טילי שיוט מהים באזור בסיס התעופה של חמימים, ככל הנראה מספינות רוסיות. דיווחים על ירי טיל איסקנדר מבסיס חמימים.

*- איראן : לפני זמן קצר אירע פיצוץ במפעל הפטרוכימיקלי בנדר אימאם חומייני (מפעל לייצור חומרים כימים הגדול באיראן, נקשר בעבר לפרויקט הגרעין האיראני ועקב כך הוטלו עליו סנקציות). סיבת הפיצוץ אינה ידועה, שריפה פרצה במקום. (קרדיט:🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- נציג איראן באו"ם חיידר עלי באלוג'י, אומר כי על ישראל להתפרק מנשקה הבלתי קונבנציונלי וכי על מדינות החברות באו"ם לפקח על תהליך זה.

בדברים שאומר בלוג'י לסוכנות הידיעות פארס, טוען כי ישראל מחזיקה בתוכניות של נשק ביולוגי וכימי להשמדה המונית וכי על אף ההכחשות, מחזיקה בטילים גרעיניים ופצצות אטום. "על החברות הקבועות באו"ם יש את הצורך לפקח ולנהל את תוכנית הפירוק של ישראל בנשק להשמדה המונית", כך אמר באלוג'י. (קרדיט:יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*-שינוי במדיניות ישראל בעזה: מו"מ להסדרה אינו מותנה בפתרון לסוגיית השבויים צה"ל והדרג המדיני סבורים כי בעת הזו פוטנציאל להסדרה ארוכת טווח מול רצועת עזה עדיין קיים. (מעריב)

בצה"ל סבורים כי במציאות הנוכחית, המשבר הכלכלי החריף ברצועת עזה והאינטרסים של חמאס, והקו הפרגמטי בעניין זה של יחיא סינוואר, מספקים הזדמנות להשגת הסדרה ברצועה ואסור לפספס אותה .

*- דאע"ש קיבל אחריות לפיגוע התאבדות הקטלני ביום שבת בבירת אפגניסטן, בה נהרגו לפחות 18 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים.

*- כוחות הביטחון באפגניסטן חיסלו בכיר באל-קאעדה, בין המבוקשים ביותר בעולם.

כוחות הביטחון באפגניסטן חיסלו את אבו-מוחסין אל-מסרי, שהיה מבכירי הארגון ואחד מהמבוקשים ביותר בעולם על ידי ממשלת ארה"ב.

*- מענק של עד 10 מיליון דולר עבור מידע שיתקבל על הרשת הפיננסית של חיזבאללה בלבנון – מחלקת המדינה של ארצות הברית.

*- פיצוץ במיכלית נפט רוסית במיצר קרץ 'המחבר בין ים אזוב לים השחור.

*- מבצע קומנדו של צבא אפגניסטן שניסה לפשוט על מעוזי הטליבן נכשל ו-85 חיילי קומנדו של הכוח הפושט נהרגו וביניהם מפקד המודיעין של מחוז תחאר שבצפון המדינה. הכוח נפל למארב שהוכן מראש ע"י הטליבן . ככל הנראה מידע מודיעיני מוקדם שדלף לטליבן הביא למארב מוצלח זה.