קריאה להחרמת מוצרים צרפתיים ברשתות החברתיות הערביות

אז בעקבות ההצלחה של החרם הסעודי על מוצרים מתוצרת טורקיה החלה קריאה להחרמת מוצרים צרפתיים #مقاطعة_المنتجات_الفرنسية לתפוס בימים האחרונים תאוצה ברשתות החברתיות הערביות. הקמפיין החדש שהחל דווקא מכווית הוא בתגובה לפרסום קריקטורות על הנביא מוחמד בצרפת והתבטאות של הנשיא הצרפתי מקרון כי צרפת לא תחדל מפרסום קריקטורות אלה כחלק מחופש הביטוי. המשתמשים הערבים פרסמו שמות ותמונות של מותגים צרפתיים אותם נקראו ערבים ומוסלמים בכל רחבי העולם להחרים.

אושיית המדיה החברתית ואשת העסקים הקטארית מרים אל ת'אני כתבה למשל כך: "אנחנו עם שלא ניתן לזלזל בו. מספר המוסלמים בעולם הוא 1.9 מיליארד, כלומר המוסלמים מייצגים כ -24.8% מאוכלוסיית העולם. החרם שלנו על צרפת ומוצריה ישפיע על כלכלת צרפת, כך שנשיאם הבור וכל מי שמתפתה להעליב את האיסלאם ואת מוחמד אהובנו (ילמד את הלקח)".

יצוין כי לא כולם מסכימים עם החרם החדש. ישנה טענה כי הוא מקודם על ידי תומכי האחים המוסלמים וטורקיה בכדי להסיט במעט את האש מאנקרה עומדת במרכז מסע החרמה נגד מוצריה במדינות המפרץ.

לא ברור כמה יעיל יהיה "החרם" הזה על צרפת שהסחר הדו צדדי שלה עם מדינות ערב מוערך בכ-50 מיליארד יורו בשנה. בשנת 2006 הוכרז חרם דומה על דנמרק עקב פרסום קריקטורות על הנביא מוחמד. בזמנו ההתגייסות של הסוחרים הייתה משמעותית, וכרגע עדיין לא רואים את זה במקרה של צרפת, דבר שהסב אז נזק של מאות מיליוני דולרים לחברות מדנמרק.

קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין