טורקיה שולחת אזהרה חמורה למצרים, יוון, קפריסין

ביירות, לבנון (12:30) – סגן נשיא טורקיה, פואד אוקטאי, אמר ביום רביעי בערב כי מדינתו "לא תוותר על סנטימטר מאדמתה או על טיפת ממימיה הטריטוריאליים לאף אחד, לא רק ליוון."

אוקטאי אמר, במהלך ראיון לערוץ CNN הטורקי, "יש לנו מדף יבשת משלנו שאנחנו קודחים בתוכו. בדיוק כמו שטורקיה קודחת בים השחור, היא עושה זאת במדף היבשת שלה בים התיכון ואינה זקוקה לרשות או אישור מאיש. "

הוא הסביר, "טורקיה תמשיך בפעילות חיפושי נפט ומחקר סייסמי בים התיכון, כמו גם ברפובליקה הטורקית של צפון קפריסין", והוסיף כי "טורקיה לא תוותר על סנטימטר מאדמותיה או על טיפת ממימיה הטריטוריאליים לאף אחד, לא רק יוון, במיוחד ביחס לזכויות הדורות הבאים. לא ניתן את זה לאף אחד, לא משנה כמה זה יעלה לנו. ”

סגן נשיא טורקיה הוסיף, "אנו אומרים בצורה ברורה מאוד, כשם שטורקיה לא התערבה בפעילות חיפושי הנפט והגז של אף מדינה, איננו מקבלים התערבות מצד איש בעניינינו. אנו מבצעים רק עבודות הקשורות לזכויות שלנו, באדמותינו ובמולדתנו. "

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, קרא לאתונה ואנקרה להפחית את המתח ולעצור את ההסלמה במזרח הים התיכון סביב הגבולות הימיים ומאגרי האנרגיה באזור, וזאת לאחר התבטאויות קשות מצד מפלגת השלטון בטורקיה.

אזור מזרח הים התיכון עד למתיחות בין אנקרה לאתונה ולהפגנת כוח ימית, לאור סכסוך שנסוב בעיקר סביב חלוקת עתודות הגז שהתגלו בשנים האחרונות.

Turkish warships at the ready in East Med as Idlib battle looms