חוליגנים בפראג

עימותים אלימים פרצו אחר הצהריים בפראג בין אוהדי ספורט חוליגנים לבין כוחות המשטרה אחרי הפגנה נגד צעדי המנע של הממשלה מול מגפת הקורונה, שכללו גם את הפסקת הפעילות של ענפי הספורט המקצועני ובהם הכדורגל וההוקי.

כאלפיים אוהדים הגיעו לכיכר המרכזית של העיר העתיקה של פראג כדי למחות נגד ההגבלות החדשות. ההפגנה התקיימה ברובה ללא אירועים חריגים, אולם כאשר הרשויות המקומיות זיהו כי מספר המשתתפים חוצה את הרף המותר של 500 בני אדם ואין חלוקה לקפסולות של עשרים משתתפים, הם הורו להפסיק את ההפגנה והמארגנים קראו לנוכחים להתפזר.

אוהדים חוליגנים החלו להשליך בקבוקים ונפצים לעבר כוחות המשטרה וניסו לפרוץ את המחסומים, בעוד שהשוטרים הגיבו ברימוני הלם ובזרנוקי מים. אחרי דקות של עימותים, הסתערו השוטרים לתוך הכיכר ועצרו לפחות 16 בני אדם שהתפרעו או החזיקו אביזרים מסוכנים. אמבולנסים הגיעו לזירה כדי לטפל בפצועים בקרב השוטרים והמתפרעים.

במשטרת צ'כיה הבהירו כי הפעולה החלה רק לאחר הסיום המוחלט של ההפגנה. "זה בלתי חוקי לנקוט בפעולה נגד הממשלה על הפרת הנחיות המשטרה. הזכות להתאספות מובטחת במגילת הזכויות והחירויות הבסיסיות ואסור להגביל אותה בשל הפרה של חוק אחר", הסביר נשיא המשטרה, יאן שוויידר. "המשטרה התערבה רק ברגע שהחוק הופר על ידי חלק מהמשתתפים".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם