מבזקי חדשות ליום 22-10-2020. מתעדכן

*- משרד החוץ האמרקאי מציע פרס בסך 5 מיליון דולר לכל המוסר מידע שיתרום ללכידתו של יועצו הבכיר של ראש ארגון הטרור חיזבאללה חסן נצרללה,המכונה חליל יוסוף חרא'ב.בנוסף 5 מליון דולר נוספים מוצעים לכל המוסר מידע ללכידתו של הייתא'ם עלי טבאטבאי מפקד הכוחות המיוחדים של חיזבאללה בסוריה ותימן מקורב לחסן נסראללה.

הייתא'ם עלי טבאטבאי:

חליל חרב:

*-הבוקר השרה פרקש לעניינים אסטרטגיים חשפה ונמשכה בלשון שהיא עושה עבודה על שימור תשתיות קריטיות ישראליות מפני רכישות והתערבות של כוחות כלכליים זרים. זה היה בעיקר בענייני נמל חיפה וסין ועלה גם בעניין התפלות המים. נראה שאם טראמפ נבחר העולם יחצה לשניים סביב הקשרים עם סין.

*- ביום א' 25/10/20, ועד יום ה' 29/10/20, יתקיים תרגיל צבאי מרחבי באזור הצפון (נצרת עד צפת).

במסגרת התרגיל תורגש תנועת כלי רכב צבאיים, מסוקים ותנועת נגמשים על צירים.
דובר צה"ל מדגיש כי התרגיל תוכנן מראש, כחלק מגרף האימונים לשנת 2020, לטובת שמירת הכשירות של כוחות צה"ל.

*- נזק למבנה בית הספר בקונייטרה עקב מתקפת טילים ישראלית – סוכנות הידיעות הערבית הסורית.

*- הצבא הישראלי השליך עלוני נייר(כרוזים) מהאוויר במספר יעדים נפרדים באזורים הכפריים של קונייטרה,מייד לאחר שתקף עמדות של חיזבאללה ומלציות איראניות אמש, בשעת חצות . הכרוזים שהושלכו מהאוויר מזהירים את מפקדיי האזור מצבא משטר אסד מפני המשך שיתוף פעולה והעלמת עין ממיליציות איראניות וחיזבאללה המנסות להתבסס באזורים אלו ,אין מקום להקל ראש בעיניין כניסתם ויציאתם לאזורים הללו ,ישראל לא תשלים עם המצב שנוצר בשטח אי אכיפה תגרור תקיפה רחבה של כוחות צה'ל על אותם היעדים המבוקשים.

*- שר הביטחון "אספר": "אמריקה ובעלי בריתה חייבות להתחרות באגרסיביות עם רוסיה וסין ברחבי העולם ולהתכונן לתרחיש הגרוע ביותר. אם לא נצליח בכך אז עלינו להיות מוכנים לגרוע מכל."

"הודו יכולה להפוך לאחת מבעלות הברית החשובות ביותר שלנו במאה הנוכחית נגד סין."

נמסר כי אספר יבקר בשבוע הבא בניו דלהי.

*-  מקרון מכריז על צעדים נגד ארגוני טרור, כולל קבוצת "שייח 'יאסין", וחמאס מתנער מהם.

*- המנהל האזורי של חברת BP הבריטית, "גארי ג'ונס", מעביר מסר תמיכה לנשיא אזרבייג'ן, באומרו כי הוא תומך באזרבייג'ן במאבקה עם ארמניה להחזרת אזור קרבאך, וכי החברה פועלת למנוע את השעיית ייצוא הנפט והגז האזרבייג'ניים.

בריטניה תומכת בחברה, והחברה תומכת באינטרסים שלה, וזה מאשר כי בריטניה אינה עומדת לצד ארמניה בסכסוך זה.

*- שערוריה חדשה מתגלה נגד ביידן.

ה- FBI אישר כי הוא חוקר מקרה של קשר בין הבן של ביידן האנטר לבין חברה אוקראינית, ומאשר כי ההדלפות הקשורות למחשב של בנו של ביידן לא היו מרוסיה.

*- # בניאס – ביום שני החלה מכלית בנזין איראנית לפרוק 47,000 מטרים מעוקבים של בנזין לצינור הנפט במסוף הנפט של נמל בניאס שמדרום ללטקיה בצפון מערב סוריה , כך על פי העיתון "אל עבאס".

*- יגאל אונא – ראש מערך הסייבר הלאומי – העולם חשוף כיום בפניי כליי נשק הרסניים המסוכנים יותר מנשק גרעיני.

" לאורך העשורים האחרונים מקובל היה לחשוב כי נשק גרעיני הוא כוח מרתיע שמפחיד את מדינות העולם, כתוצאה מהכוח ההרסני שהוא יכול לגרום אם משתמשים בו בזמן מלחמות, אך נראה כי אנו עומדים בפני נשק חדש ומסוכן יותר שישנה את כללי המשחק הפוליטים והצבאיים.

לאוייבנו היום ישנו כלי נשק (מתקפת סייבר) שעלול להיות מסוכן יותר מהתקפות באמצעות נשק גרעיני.

הנזקים שהם עשויים לגרום(מתקפות סייבר) עלולים להיות הרסניים בדיוק כמו הנזק העלול להיגרם מכלי הנשק הגרעיני, או אפילו גדולים מהם . למשל, התקפות סייבר על תחנות כוח, עלולים להוביל לאסונות גרעיניים גדולים. "

*- שיירה צבאית אמריקאית הותקפה בסוריה

מטען צד הוטמן בצידיי הכביש והופעל בשלט רחוק כאשר שיירת כלי רכב צבאיים אמריקאים עברו במקום בדרכם לשדה הנפט אל-עומר.לאחר הפיצוץ כוחות צבא ארה"ב סגרו את האזור, בעוד מטוסי קרב הוזנקו למקום הארוע וסרקו את האזור.כוחות נוספים הגיעו לאיזור ובצעו מחסומים.

אין דיווחים על נפגעים בקרב החיילים ואנשי כוחות אופוזיציה סורים (SDF) שאבטחו את מעבר השיירה.