איראן מקימה מרכז סחר גדול בבירת סוריה ומנסה להשתלט על מוקדי הכלכלה

ביירות, לבנון (13:30) – נשיא לשכת המסחר האיראנית-סורית המשותפת הודיע ​​ביום ראשון על חנוכת מרכז הסחר האיראני בבירת סוריה, דמשק.

קיוואן קשפי – Kiwan Kashefi, יו"ר לשכת המסחר המשותפת האיראנית-סורית, אמר ביום ראשון בהצהרה כי המרכז המסחרי צויד ונחנך באמצעות השקעות לשכת המסחר והחקלאות האיראנית.
הוא ציין כי שטחו של המרכז הוא 4,000 מ"ר, והוא ממוקם באזור הסחר החופשי בלב דמשק.

הוא ציין כי המרכז נרכש באזור סחר החוץ של דמשק ונמצא במיקום מצוין עבור נוכחות חברות איראניות ופעילות כלכלית.

קשפי ציין כי המרכז פרוס על 12 קומות, שכן שתי קומות מיועדות לתערוכות, והשאר יינתנו ייעוץ למשלוח, תחבורה, ייעוץ משפטי, בנקאי וביטוח וכן הלאה.
הוא הדגיש כי עם פתיחת המרכז המסחרי בסוריה, ניתנה אפשרות לתקשורת עם לשכות המסחר, התעשייה והחקלאות בערים הסוריות החשובות כמו דמשק, חלב, לטקיה וחומס.

יו"ר הלשכה המשותפת ציין כי ישנן 24 חברות איראניות במרכז ופעילותן כבר מתנהלת כעת.

קשפי הביע את תקוותו כי פתיחת מרכז הסחר האיראני תוביל לשדרוג ברמת היחסים הכלכליים בין המגזר הפרטי האיראני למקבילו הסורי, והצביע על הכוונה להגיע  ליצוא איראני של מיליארד דולר לסוריה עד סוף 2020. , וכי המרכז ימלא תפקיד חשוב בהשגת מטרה זאת.

הערה: אין להתרשם יותר מדי מדברי החלקלקות של הבכיר האיראני. כבר זמן רב מנסה איראן להשתלט על כל מוקדי הכלכלה בסוריה לטובתה . היא מציפה את סוריה בסחורה איראנית זולה ובעלת איכות נמוכה ביותר על חשבון תעשיות סוריות מקומיות שלא מצליחים לשרוד לנוכח הייבוא האיראני הפרוע ובלא שהשלטונות הסורים יעניקו הגנה מינימלית לתעשיות המקומיות על מנת לשמר רמת תעסוקה סבירה ולנוכח המצב הכלכלי הירוד במדינה מוכת מלחמת אזרחים.

קרדיט לתמונה: iStock