בכירה בארה"ב: ישראל תתקוף את הגרעין האיראני אם ארה"ב תהיה "רכה מדי"

קירסטן פונטנרוז, בכירה בבית הלבן שעסקה במדיניות האמריקנית כלפי סעודיה, והתפטרה ,בסוף שנת 2018 , מתפקידה על רקע המחלוקת במועצה לביטחון לאומי האמריקני אודות האחראים לרצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י אומרת היום דברים חשובים.

לא ברור עד כמה היא מעודכנת כיום על הנעשה במזרח התיכון ,אך לפי דבריה, ככל הנראה, היא יודעת על מה היא מדברת.

בכירה בבית הלבן סיימה את תפקידה לאחר סכסוך עם מלניה טראמפ

קירסטן פונטנרוז, בכירה לשעבר בבית הלבן נשאלה היום על ידי אחת מאמצעי התקשורת האמריקאים : "אם ארה'ב לא תפעל נגד איום הגרעין האיראני, האם ישראל ,מסוגלת לתקוף לבדה את מרכזי הגרעין באיראן ?"

ותשובתה היתה : "העתיד מאוד לא בטוח. גם אם הממשל הזה ישתנה, אני לא משוכנעת לחלוטין שהמועמד לנשיאות ג'ו ביידן יחזור למתווה ההסכם (JCPOA) כפי שהיה קודם. סביר מאוד להניח כי יבוצעו כמה שינויים רציניים".

"אני חושבת שללא קשר מי יזכה בבחירות הקרובות לנשיאות בארה"ב,אני מאמינה שישנם סיכויים גדולים בהם ישראל תפגע במתקני הגרעין באיראן בתמיכת שותפותיה במפרץ ובאמירויות. הסיכוי לכך גבוה במיוחד אם ישראל תחשוב שארה"ב "רכה מדי" כלפי איראן. בהחלט יכול להיות."

" אתה רואה שישראל נחושה מאוד ואומרת שאנחנו צריכים לעשות משהו בקשר לתוכנית הגרעין אם איראן תמשיך לחצות גבולות. אם איראן תמשיך לדרוך במקום זה בהחלט סיפור אחר. אבל אם איראן תמשיך להגביר את מהלכי פרישתה מ- JCPOA או תמשיך במרוץ אחר השגת פצצה (גרעינית) , אני בהחלט יכולה לראות את ישראל תוקפת ומשמידה את מתקני הגרעין באיראן. ובנקודה זו נראה גם את איחוד האמירויות הערביות מעורבות בתכנון, ולאו דוקא בביצוע, של אותן תקיפות בהן ישראל כבר הוכיחה את עצמה כשהיה צריך. "

Israel Prodding U.S. To Attack Iran - CBS News

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב