המרכז הרפואי הדסה מכחיש יחס מיוחד לחולי קורונה מקרב הנהגת החרדים

המרכז הרפואי הדסה הבהיר הערב כי בעקבות פרסומים שהינם פייק ניוז, כאילו הדסה הקימה יחידה לטיפול נמרץ בביתו של אדמו״ר מן המפורסמים בישראל, וכי טופל על ידי רופא צמוד ביחידת טיפול נמרץ שהוקמה בביתו,
הדסה מבקשת להבהיר כי מדובר בפרסום שקרי מהתחלה ועד הסוף.
האדמו״ר המדובר, על פי הפרסומים, אכן טופל בביתו והחלים כאשר הדסה לא העבירה שום ציוד רפואי ולא בנתה בביתו יחידת טיפול נמרץ.
מפרסומי עיתון הארץ למדנו כי לאדמו״ר היה צמוד רופא במשך ימי מחלתו, אך לא מדובר ברופא הדסה אלא ברופא מומחה שאינו מוכר להדסה, בדיוק כפי שתיקן העיתון את האמירה המוטעית שלו והצהיר כי בביתו של אותו אדמ״ר לא שהה כל רופא מהדסה.

בהדסה אמנם מרוצים מהחלמתו של האדמו״ר, אך המדליה לא שייכת אליה. הפרסום השקרי והמטעה גורם נזק רב להדסה, במיוחד לאור הקשר שעשה העיתון בין היותה של הדסה תחת תקציב המדינה בתקופת הקורונה, לבין הוצאות לכאורה של טיפול vip בביתו של אדמו״ר מפורסם בקהילה החרדית.
הדסה קראה לעורכי העיתונים שהיה להם יד ורגל בפרסום השקרי להתנצל, להוריד את הכתבות ולפרסם את הכחשתנו הנוכחית.
מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין מבקש להבהיר כי גל הפרסומים סביב טיפולים חריגים באדמו״רים או נציגי הציבור החרדי שחלו במחלת הקורונה, ושאינו נכון – לפחות בכל הקשור להדסה, מהווה נדבך נוסף ביצירת קרע בעם בין פלגיו השונים. צו השעה הוא דווקא לאחד כוחות אל מול המגפה שאינה יודעת להבדיל בין חלקי אוכלוסיה שונים ולסייע בכל מה שניתן למלחמה בנגיף שהפיל כבר למעלה מ-2000 ישראלים.
הדסה מחויבת לציין את תמיכת הקהילה החרדית בהתנדבות לתרומות פלאזמה לריפוי חולים, כמו גם את המתנדבים ביחידות הקורונה שנכנסים למחלקות לסייע לחולים.

שת"פ בין המרכז הרפואי 'הדסה' לבית החלמה 'ביכורים' - סרוגים
קרדיט : הדר אלבוים – דוברת הדסה