מנהל החברה הדרום קוריאנית להקמת נמל חדש בבצרה- עיראק "התאבד". האמנם?

מוות מסתורי של מנהל חברה קוריאנית גדולה בעיראק מעורר שאלות. פארק איל-הו עמד בראש חטיבת ההנדסה והבנייה של חברת דייהו בעיראק שאחראית על הקמת נמל אל-פאו בבצרה. הוא נמצא מת ביום שישי במה שנראה כהתאבדות בתלייה. אבל ממצאים בשטח עוררו ספק ולכן הוחל בחקירה פלילית.
האתר בו נמצאה הגופה נמצא בסמוך לנמל פאו והוא מאובטח על ידי חברה פרטית, כולל מצלמות מעקב. לפי התקשורת בעיראק, בעדותם של מספר עובדים באתר התגלו סתירות שהובילו לפתיחת החקירה. ממצאים פתולוגיים ראשוניים הצביעו על קיומן של חבלות ופציעות בידיו ובגבו של פארק דבר שיכול להעיד על כך שהוא מצא את מותו במקום אחר ואז נלקח למקום בו התגלה.

היסטוריה של כווית - Wikiwand

מה האינטרס של מישהו להיפטר מפארק? זו שאלה טובה שכרגע אין לה פתרון. לאור המקרה החליטה דייהו על הפסקת העבודות על פרויקט הנמל. בשנה שעברה מנהל של חברת אנרגיה קוריאנית אחרת שפעלה בעיראק מצא את מותו וגם אז נמסר כי "התאבד".

עיראק במאמץ להחזיר את נמל בצרה,המכניס כמיליארד $ ליום, לפעילות - Nziv.net

פרויקט אל פאו הנחשב לאחד מפרויקטי התשתית החשובים בעיראק עוכב במשך שנים עקב בעיות פיננסיות ומצב ביטחוני ורק באחרונה החלה דייהו במימושו. הוא אמור להיות הנמל העיראקי היחיד בים הפתוח ולקבל ספינות במשקל של יותר מ -100,000 טון. העלות המוערכת של הפרויקט כ-5 מיליארד דולר. הנמל אמור לא רק להקל על הפעילות המסחרית, אלא ליצור אלפי מקומות עבודה, אחת הדרישות המרכזיות של תנועת מחאה עממית הפועל בימים אלה בבצרה.

קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין

עיראק: דייהו הקוריאנית תשלים פרויקט נמלי בשווי 5 מיליארד דולר

הערה ברקע הידיעה:

הרבה אצבעות מאשימות מופנות,איך לא, לכיוון איראן, השולטת ללא מצרים , לא רק על כל דרום עיראק, כולל נמל בצרה , אלא גם משלבת נמל זה בכל מעשי ההונאה שלה בניסיון לעקוף את הסנקציות האמריקאיות המחמירות על תעשיית הנפט שלה . על פי הערכות של גרומים שונים איראן " שואבת" מהאוצר העיראקי עשרות מיליארדי דולרים דרך שליטתה בפעילות בנמל בצרה.

הטענה שמושמעת מאחורי המאשימים היא כי איראן לא מעוניינת שדרום קוריאה תקים את הנמל החדש בסטנדרטים המערביים הנוקשים המאפשרים בקרה הדוקה על כל מה שנכנס ויוצא מהנמל החדש מה שיקשה מאוד על איראן להמשיך בגניבת המשאבים העיראקים המסיביים באזור. האינטרס האיראני שכל מתקני הנמל באזור בצרה, שהוא גם הנמל היחיד של עיראק, ימשיך להתנהל בצורה חובבנית ומיושנת ויאפשר לה להמשיך בגניבותיה ואף להגדילם ככל שהמצב באיראן ידרוש.

לאור כל זאת , ולאור הדיכוי האיראני הכבד של כל אזרחי דרום עיראק השיעים , המלווה באופן שוטף במעשי רצח וחבלה , ככל הנראה העולם לא יגלה מי מאחורי "התאבדותו של המנהל הדרום קוריאני וגם לא יוודע לעולם סיבת מותו.