כוחות המורדים הנאמנים לארה"ב תקפו כוחות חיזבאללה באזור אלתנף.

כדי לקרוא נכון את הכתבה יש להבין את התמונה הבאה:

הגנרל סולימני ,המנהל את המבצע במדבר הסורי , החיש כוחות מכל רחבי סורי לעבר גבול סוריה-עירק על מנת לסכל את המהלך האמריקאי לנתק את שטח סוריה משטח עירק ובכך לסכל כוונה אירנית להקים גשר יבשתי בין טהרן לביירות.

הכוחות נעים לעבר הגבול מכל הכיוונים . כוח אחד יצא מדרום סוריה, ממזרח למחוז סוידאא והוא נע לאורך גבול ירדן ובכוונתו להגיע עד אזור אלתנף ולסגור על הכוחות האמריקאים שם .

היום, שבת, בבוקר , כוחות "אריות המזרח " -Osoud Al-Sharqiya   , אחת מ-3 המיליציות הסוניות הסוריות הנאמנות לכוחות ארה"ב ופועלות איתן באזור מעבר אלתנף בדרום מזרח סוריה ,פרסה 2 סוללות רק"ק מדגם  BM-21 Grad multiple rocket launchers  וירתה לעבר כוחות החיזבאללה וצבא סוריה הפועלים באזור.

במהלך הירי שוגרו עשרות רקטות ארוכות טווח לעבר מטרות ועמדות החיזבאללה וצבא סוריה באזור תל מוחראתא- Tall Mahruta , גבעה בקרבת גבול ירדן שכבשו אך לאחרונה.

בגלל מחסור בלוחמים בקרב המיליציות הסוניות הם עברו לטקטיקה של הפצצה מרחוק מאוד מבלי ליצור אזור עימות פיסי עם כוחות עדיפים עליהם.

כוחות אלו ,הפועלים לצד הכוחות המיוחדים של ארה"ב ובריטניה ונורבגיה באזור מעבר אלתנף, מקורם מהשבטים הסונים שבאזור א-רקה שנמלטו מבתיהם לירדן ,אחרי שדאעש כבש אותם , והם גויסו ואומנו על ידי האמריקאים ללחימה בסוריה.

אחרי הודעת הנשיא טראמפ כי הוא משהה את כל הסיוע לאירגוני המורדים הסונים הסורים מעניין לראות אם כוחות אלו יעזבו לנפשם והם יצטרכו לבחור אם להמשיך להילחם או לברוח בחזרה לירדן או שצבא ארה"ב ימצא דרך מקורית להישאר איתם בכל זאת.

 

 

כתיבת תגובה