הפזרנות של מלך מרוקו

מלך מרוקו, מוחמד השישי, קנה לפני כחודשיים "ארמון" ברובע השביעי של פריז, כך נודע בימים האחרונים. שטח המגורים באחוזה היוקרתית משתרע על פני כ-1000 מ"ר והיא כוללת גן הצמוד לטיילת, הממוקמת למרגלות מגדל אייפל. סכום הרכישה נותר סודי, אם כי ההערכות בשוק הן שהמלך שילם סכום הנע סביב 80 מיליון יורו.

המלך המרוקאי, שהוא אחד המנהיגים המוזרים של העולם הערבי, קנה את האחוזה מהנסיך הסעודי ח'אלד בן סולטאן בן עבדאלעזיז אל-סעוד, סגן שר הביטחון לשעבר של סעודיה, אשר רכש את הנכס בסוף שנות השמונים.

המו"מ על העסקה נוהל באמצעות מזכירו האישי של המלך, מוניר מג'ידי, ועורך דינו הפרטי, הישאם נצירי. הארמון נבנה בשנת 1912 והוא ממוקם 9 דקות הליכה ממגדל אייפל כך לפי גוגל מאפס. המלך יצטרך ללכת ברגל 14 דקות אם ירצה לבקר במקרה במוזיאון הלובר.

עד כה כשמלך מרוקו היה שוהה באורח פרטי בצרפת זה היה בטירתו בבץ, עיירה המונה 1,200 תושבים בלבד הממוקמת 60 ק"מ צפונית-מזרחית לבירת צרפת. את הטירה, השוכנת על 70 דונם, רכש אביו, חסן השני, בשנת 1972.

למרות שהמצב הכלכלי של מרבית תושבי מרוקו אינו מזהיר, המלך אוהב את החיים הטובים. בשנה שעברה רכש יאכטה הנחשבת אחת מעשר היאכטות הגדולות בעולם. אורכה 70 מטר ורוחבה 13 מטר, ומחירה מוערך בעשרות מיליוני יורו.

עושה לארמונו: מוחמד ה-6 מלך מרוקו הוא השורד האחרון באביב הערבי

קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין