טורקיה מרמה בגדול: פרסמה רק את מספר הנדבקים הסימפטומטים בנגיף הקורונה

ביום רביעי נראה כי שר הבריאות של טורקיה מכיר בכך שממשלתו לא פרסמה את המספר המלא של מקרים חיוביים לקורונה מדי יום, אלא רק את אלו הסימפטומטיים, תוך שהיא מפריכה טענה כי מספר המקרים האמיתי של חולי הקורונה היה פי 19 מאלו המצויינים בנתונים רשמיים.

המספר הרשמי של מקרי COVID-19 היומיים בטורקיה החל לרדת בימים האחרונים לאחר עלייה בשבועות האחרונים. פוליטיקאים ומומחי רפואה הביעו ספק בנוגע למספרי הממשלה, ואמרו כי מספר המקרים של COVID-19 הוא למעשה הרבה יותר גבוה.

במהלך מסיבת עיתונאים שבועית, אמר פרחטין קוקה כי מספר "המטופלים" החדשים של COVID-19, שהגדיר כמי שסימפטומטי, היה חשוב יותר ממספר "המקרים" החדשים, הכוללים את אלה שאינם מראים תסמינים .

"לא כל המקרים הם חולים מכיוון שיש כאלה שלא מראים סימפטומים בכלל למרות שהבדיקות שלהם חוזרות חיוביות. אלו הם הרוב המכריע ", אמר.

כזכור תיירים מישראל רשאים להגיע לטורקיה בכל זמן ולכל מקום והם צריכים להציג רק אישור רשמי כי נבדקו לאחרונה ונמצאו בריאים .

ההערכה כי מגפת הקורונה כבר התפשטה לכל אורכה ורוחבה של טורקיה וכי מאחורי ההדבקה הרבתית עומדים הנדבקים הא-סימפטומטיים המשמים בעצם ימים אלו כמפיצי על .

חייבים להכניס להסגר מיידי את כל מי שמגיע מטורקיה,הן ישירות והן בעקיפין .

Turkey aids Israel in time of coronavirus despite tense relations - The  Jerusalem Post