מאיימים ומקיימים: 2,500 חיילים מכוחות ארה"ב נסוגו מעיראק

2,500 חיילים מקרב כוחות ארה"ב הפועלים על אדמת עיראק נסוגו 

ראש ממשלת עירק אישר בשבת כי לפחות 2,500 חיילים אמריקאים נסוגו על רקע הטרדות ודאגה הולכת וגוברת מצד וושינגטון בגלל התקפות חוזרות ונשנות על כוחות צבא ארה"ב השוהים על אדמת עיראק .

מוסטפא אל-קד'ימי – Mustafa al-Kadhimi תיאר את המהלך כחלק מ"הישג גדול "שנעשה בדיאלוג אסטרטגי מתמשך עם ארה"ב", במהלך ראיון לערוץ אל-עיראקיה.

"לפני נסיעתי לוושינגטון פגשתי את כל הכוחות הפוליטיים וחלקם ביקשו ממני לנהל משא ומתן עם האמריקנים שהם ייסוגו מעיראק במשך 8 שנים. ניהלתי משא ומתן וקיבלנו תקופה של 3 שנים", אמר ראש הממשלה.

Trump to announce further reduction in US troops in Iraq | Middle East | Al  Jazeera

הנחת הבסיס האמריקאית היא למנוע קורבנות בנפש בקרב כוחותיה החונים בעיראק ולכן היא איימה לפנותם אם יימשך הירי לעברם.

הנחת בסיס זאת לא תופסת דווקא בעיראק ,שכבר דרשה מחיילי צבא ארה"ב לעזוב וראש ממשלתה אף אישר כי קיבל התחייבות שהדבר ייעשה בהדרגתיות  תוך 3 שנים, לאחר שהאמריקאים דרשו בתחילה לאפשר להם להשלים את התהליך ולסגת מעיראק תוך  8 שנים.

הערה ברקע הידיעה :

כדאי לראות את תמונת המצב המלאה לצד העובדה שצבא ארה"ב הזדרז כבר לפנות כ-2500 מחייליו בעיראק בעקבות איומי המיליציות האיראניות להמשיך ולפגע בו אם הם לא ייצאו מהמדינה.

רק לפני כמה ימים איימה ארה"ב, ברקע ירי הרקטות הבלתי פוסק לעבר כוחותיה הנמצאים בבסיסים צבאיים עיראקים , כי היא תפנה את כוחותיה מעיראק אם ממשלתה לא תבטיח את שלומם. אלא שלצד איום זה הגיע גם אזהרה אמריקאית חריפה לטפל בכל המיליציות העיראקיות ,עושי דברה של איראן , ביד קשה ולדאוג כי לא תהיה להם יותר היכולת לפעול נגד כוחות ארה"ב בעיראק.

לכן, אם כרגע אנו כבר רואים  שארה"ב מבצעת את הרישא של איומיה , לא מן הנמנע שגם תוכניות הסיפא כבר נמצאות על השולחן.

לכן לא מן הנמנע שנראה תגובה אמריקאית קשה, לכל אורכה ורוחבה של עיראק , נגד המיליציות הנאמנות לאיראן שלא מפסיקים גם כרגע לא רק לירות לעבר מחנות צבא אמריקאיות אלא גם להתנכל ולפגע נגד שיירות אספקה אמריקאיות הנוסעות על צירי התנועה בכל רחבי המדינה.

U.S. Considers Plan to Stay in Syria While Troops Withdraw Into Iraq |  World Report | US News