מבזקי חדשות ליום 4-10-2020. מתעדכן

*- " הפיצוץ בעין אל-קאנא בשבוע שעבר וחשיפת אתרים חשודים ביום שלישי על ידי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אינו מקרי המסר היה ברור, פרוייקט מפעלי דיוק הטילים של חזבאללה, ממשיך לעבוד על אדמת לבנון." ג'ו טרוזמן – FDD

*- אישה איראנית מקבלת רישיון טייס למטוסים קלים.
רישיון הטייס למטוסים קלים, הוענק לאישה איראנית מונה דבודי, ממחוז מזנדארן. אני מקווה שזה עבר בדרגים, של אנשי דת השיעה, שזה כשלעצמו חידוש מרענן, ביחס לחוקי המדינה האיסלמית הקיצונית.

*- 10 פגזים נפלו בתוך שטח איראן, כתוצאה מהקרבות בקרבאך, בין אזרבייג'ן לארמניה. "לבנון 24"

*- אזרבייג'ן פגעה בסטפנקרט בארמניה, עיירה בת 60,000 נפשות, עם פצצות מצרר.

*- טראמפ: הודות לעזרת הצוות הרפואי אני מרגיש בסדר. "לבנון 24"

*- סגן מפקד חיל הים האיראני Fadavi אומר. שרוסיה סיפקה לאיראן טורפדו מסוג שקוואל המסוגלות למהירויות של עד 100 מ 'לשנייה מתחת למים. משרד ההגנה האיראני הצליח להעתיק את הטכנולוגיה ולהקים ייצור דומה.

A gamechanger weapon: Supercavitating Torpedo - Naval News

*- האסטרטגיה האיראנית להתבססות באיזור אל-בוקאמל – מיאדין במחוז דיר א-זור הסורי בסמוך לגבול עם עיראק.

נציגי משמרות המהפיכה מקימים מליציה המבוססת על סורים תושבי האיזור, כולל כאלה שהשתייכו בעבר לכוחות המורדים, בתמורה לשכר מאד גבוה של 200-300 דולר לחודש. בנוסף לשכר, המתגייסים מקבלים תעודות מעבר שמאפשרים להם לנוע בחופשיות דרך המחסומים הרבים בכבישי האזור.

המיליציה נקראת "משמרות המהפיכה הסורית". והמטרה של האיראנים היא לשכפל את המודל החות'י בתימן וחיזבאללה בלבנון – מליציה המבוססת על תושבי המקום שיונקת מעטיני המשטר האיראני. במקביל לגיוס הישיר של צעירים, הסוכנים האיראנים עובדים אסטרטגית מאד נכון על ידי בניית קשרים ארוכי טווח עם זקני השבטים מהאיזור.

*- אמנסטי אינטרנשיונל : יש לחקור את הרשויות הטורקיות לאחר שהואשמו כי אזרחים נזרקו חיים ממסוקים של צבא טורקיה.

*-  ארמניה מתכוונת לפרוס 48 טילי אסקנדר כדי להתמודד עם התקיפות של אזרביג'אן, טווח הטילים האלה יכול לפגוע במספר רב של בסיסים, וגם פגיעה במטרות טורקיות רבות.

הערה: ירי של טילי אסקנדר לעבר טורקיה יחייב את הטורקים להגיב בעוצמה. מה שיביא לדרדור מהיר מאוד של מצב הלחימה ויכול להרחיב אותה תוך פרק זמן קצר. (קרדיט: אבו צאלח <> הדסק הערבי)

*- דיווחים מירדן על התפטרותו של ראש הממשלה. ההתפטרות נועדה לפנות את השטח לקראת הבחירות לפרלמנט שיערכו בחודש מובמבר . נמלך ביקש מהממשלה להמשיך ולתפקד כממשלת מעבר עד לבחירות .

*-תימן / חשבון הטוויטר "אלמסירה עאג'ל"* – דובר הכוחות המזוינים של החות'ים, יחיא סריע, הצהיר כי הוא יכנס מחר (04/10) בצהריים תדרוך לעיתונות כדי לחשוף את הקשר של "המשטר הקודם" (הממשלה הלגיטימית בתימן) ל"ישות הציונית" וכן את מעורבותה של ישראל בתימן. (קרדיט: ד"ר טרדימן)

*- הבי בי סי הקרין ראיון עם אחד הלוחמים הסורים שהועברו לחזית הלחימה בין ארמניה לאזרביג'ן. לפי הלוחם לא נאמר להם שהם מועברים לקו החזית אלא למשימות שיטור ושמירה על אזור הגבול. הובטח להם שכר של אלפיים דולר חודשית. תורכיה הפכה את המורדים הסורים לשכירי חרב בסוריה נגד הכורדים, לוב וכעת באזרבייג'ן. (קרדיט:עזרן)

*- המשטרה הפדרלית השוויצרית עצרה ארבעה חשודים ממוצא קוסובר ומקדוני בקנטון פריבורג בקשר לטרור ג'יהאדיסטי. עד כה לא נמסר מידע נוסף.

*- האנתרופולוגית האיראנית צרפתית פאריבה עאדלחה שנידונה ל5 שנות מאסר במאי האחרון, שוחררה מהכלא האיראני וכרגע נמצאת תחת מעקב הדוק של השלטונות.

*- הצהרת רופאיו של טראמפ בשידור חי מהדקות האחרונות: הנשיא נמצא בביה"ח ליתר ביטחון על מנת להעניק לו טיפול רפואי מיטבי.
השבוע הראשון הוא הקריטי ביותר להבנה האם הוירוס ידרדר או לא – כרגע התסמינים שהיו כוללים נזלת, שיעול ועייפות – התסמינים במגמת שיפור.
בחנו את תפקוד הלב והכליות – הכל תקין. אין לנשיא כרגע בעיות נשימה מכל סוג. מצב הרוח שלו מעולה – ציין לצוות רופאיו כי הוא מרגיש "שיכול לצאת מכאן (ביה"ח) היום". אמש קיבל רמדסביר – יקבל את התרופה במשך 5 ימים. אין חום במשך למעלה מ-24 שעות. ריווי חמצן בדם – 96% ואין סיוע נשימתי בשום צורה.

*- ‏על פי נתונים רשמיים באיראן בצל אינפלציה דוהרת סל צריכת המזון ויוקר המחיה המינימלי עלו ב-50% וב-60% בין מרץ לאוגוסט.

חצי מאוכלוסיית איראן חיה במובהק מתחת לקו העוני. נשקלת תוכנית לחלוקת 'קופונים' אלקטרוניים עבור משפחות, לרכישת מוצרי יסוד. (אודי אבנטל)

*- נשיא צפון קוריאה איחל לטראמפ ואשתו החלמה מהירה מהקורונה.

*-  ‏צה"ל: מפעל הגז שחיזבאללה הציג לאחר הצהרת נתניהו באו"ם – אתר לייצור רכיבי טילים מדויקים בלב העיר ביירות.