מבזקי חדשות ליום 3-10-2020. מתעדכן

*- העולם הערבי אינו יכול להתעלות מעל הסכסוכים הפנימיים. זו המסקנה מאירועי ההלוויה של אמיר כווית שיח' אחמד א-סבאח אתמול. רק מנהיג ערבי אחד נכח בטקס, אמיר קטאר. סולטאן עומאן היית'ם הגיע לניחום אבלים. אבל היכן מנהיגי סעודיה והאמירויות? לפי מקורות במפרץ שתי המדינות הללו לא שלחו את הנציגים הבכירים, קרי יורשי העצר מאחר שלא רצו ליפול קורבן ל "פוטואופ" עם השליט הקטארי. אחרים טוענים כי סעודיה והאמירויות נמנעו משליחת הנסיכים הבכירים עקב עמדתו הנייטראלית של האמיר המנוח בנוגע לסכסוך במפרץ.

*- מצרים עשתה אתמול היסטוריה כשהפכה למדינה הראשונה באזור המזרח התיכון שמוציאה לשוק אגרות חוב ירוקות בשווי של 750 מיליון דולר. בכך הצטרפה מצרים למספר גדל והולך של מדינות שעושות שימוש בהנפקת אגרות חוב ירוקות כדי לממן פעילויות לטובת הסביבה. בהודעת משרד האוצר בקהיר נמסר כי המשקיעים קיבלו תשואה של 5.25%. הביקוש היה חזק והגיע ל-3.7 מיליארד דולר, בעוד המצרים הציבו לעצמם יעד של 500 מיליון דולר. הביקוש האדיר הוביל את מצרים להפחית במחצית האחוז את התשואה ההתחלתית.

47% מהמשקיעים באגרות החוב לתקופה של חמש שנים היו מאירופה, 41% מארה"ב, 6% ממזרח אסיה ו-6% מהמזרח התיכון. הכספים מההנפקה הזו יופנו לפרויקטים ידידותיים לסביבה כולל תחבורה ירוקה, אנרגיה מתחדשת, הפחתת זיהום, שינוי אקלים וכד'. (קרדיט:דורון פסקין)

*- הנשיא טראמפ ואשתו נדבקו בקורונה .

*- בתי ספר בפלורידה נפתחו מחדש במאסה, אך נחשול ווירוס הקורונה לא התרומם

מורים ומשפחות רבים חששו מהתגברות המקרים של – COVID-19 כאשר פלורידה עשתה את הפעולה השנויה במחלוקת לפתוח מחדש את בתי הספר באוגוסט תוך ליווי בהדרכה אישית.

ניתוח העיתון TODAY מראה כי מספר המקרים החיובים במדינה בקרב ילדים בגילאי 5 עד 17 ירד עד סוף ספטמבר לאחר השיא ביולי. בקרב המחוזות שרואים עליות במקרי ההידבקות, מדובר במבוגרים בגילאי המכללה – ולא בתלמידי בית הספר – המניעים את המגמה העולה.

*- מקרה בארה"ב של הידבקות חוזרת של SARS-CoV-2 "עשוי להשפיע על מחקר החיסונים"

צוות מחקר בארצות הברית דיווח על מקרה חדש של הדבקה מחודשת של SARS-CoV-2 שלדבריהם עשויה להיות בעל השלכה על פיתוח החיסון.

*- מספר עולה של אירופים טוענים כי כל מגפת הקורונה היא הונאה אך המספרים שם לא מפסיקים לעלות.

*-רשת בתי חולים גדולה נפגעה ממתקפת סייבר, הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב

רשת בתי חולים גדולה נפגעה ממה שנראה כאחד ממתקפות הסייבר על מתקנים רפואיים הגדולה בתולדות ארצות הברית.

מערכות מחשוב של שירותי בריאות אוניברסאליים, המונה יותר מ -400 אתרים, בעיקר בארה"ב, החלו להיכשל בסוף השבוע, וכמה בתי חולים נאלצו לנקוט בהגשת דוחות על המטופלים בעט ובנייר, כך מדווחים אנשים רבים המכירים את המצב.קורונה - איום אבטחת סייבר הגדול ביותר אי פעם" - אנשים ומחשבים - פורטל חדשות היי-טק, מיחשוב, טלקום, טכנולוגיות

קרדיט לתמונה:אנשים ומחשבים

*- 90 אחוזים מאלו שנרפאו ממחלת הקורונה פיתחו תופעות לוואי – כך קובע מחקר חדש.

*- על רקע גידול מחדש במספר הנדבקים בקורונה בניו יורק החליטה המדינה לקנוס את כל מי שלא יעטה מסכה על פניו בציבור.

*- מדינת טנסי בארה"ב הסירה את כל המגבלות שהושתו בעקבות הקורונה על העולם העיסקי במדינה.

*- החיסון של חברת מודרנה מראה כי הוא פועל היטב גם על אנשים מבוגרים.

*- תרסיס לאף מפחית את חלקיקי האירוסול הנשפים ב 99%, מראה מחקרים

חוקרים פיתחו תרסיס חדש לניקוי אף, הכולל מלחים עשירים בסידן שיכולים להרוג חלקיקים אירוסוליים בתת-מיקרון, על פי מחקר שפורסם.

*- ערכת בדיקה האורכת רק 15 דקות לבדיקת קורונה אושרה באירופה.

*- בינה מלאכותית יכולה לזהות את COVID-19 בריאות כמו רופא וירטואלי, כך עולה ממחקר חדש.