חיסון "מודרנה" נגד קורונה … תוצאה מבטיחה שנחשפה על ידי מחקר חדש

חברת "מודרנה" מצפה לתוצאות ניסויים בחיסונים בנובמבר.
הניסויים בחיסון של חברת "מודרנה" הראו, כי הוא יוצר חסינות חזקה בקרב קשישים וגם צעירים, וזה סימן חיובי, במיוחד מכיוון שחיסונים רבים אינם עובדים טוב אצל קשישים.
החיסון של מודרנה הוא אחד החיסונים שהגיעו לשלב השלישי, של עריכת ניסויים קליניים, והוא נמנה עם קבוצת חיסונים, שמתחרה עם חיסונים אחרים, למגר את נגיף הקורונה, שהרג יותר ממיליון בני אדם ברחבי העולם.
דוח שפרסם העיתון USA Today ציטט מחקר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine, לפיו מודרנה יצרה תגובה חיסונית לאנשים מעל גיל 56, וזה מה שמדענים מצאו בו כיתרון "מבטיח מאוד".
המחקר, שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת אמורי באטלנטה, כלל שתי קבוצות של 20 איש כל אחת, אחת לבני 56–70 שנה והשנייה לאלה מעל גיל 71.
אוון אנדרסון, פרופסור למחלות זיהומיות ומחבר המחקר, אמר כי התגובות החיסוניות דומות מאוד גם בקרב האוכלוסייה הצעירה.
דייוויד דאולינג, אימונולוג מאוניברסיטת הרווארד, אמר כי הדבר "מפתיע במקצת" וטוב למדי, במיוחד מכיוון שהנתונים מצביעים על כך, שקשישים נמצאים בסיכון למחלות קשות, ובסיכון גבוה פי ארבעה לאשפוז מאשר צעירים.
מודרנה ממתינה לתוצאות השלב השלישי, שיהיה בנובמבר.
"התוכנית הבסיסית ככל הנראה שלנו היא בנובמבר, והתוכנית האופטימית ביותר שלנו היא באוקטובר, דבר שאינו סביר אך אפשרי הוא, אם קצב הנפגעים במדינה יואט בשבועות הקרובים, ואז הוא עלול לעכב את הניסוי, כך אמר ל- INBC המנכ"ל הכללי שלה, סטפן בנאסיל. ואז זה ידחה עד דצמבר, וזה התרחיש הגרוע ביותר. "
מודרנה הודיעה באמצע ספטמבר, כי התקשרה עם 25,296 מנויים מתוך 30,000 הדרושים לה.
החברה מסרה כי השגת מספר מספיק של משתתפים שחורים, במיוחד היספנים, חיונית להשגת תוצאות המייצגות סטטיסטית את הקבוצות הללו, שנפגעו יותר מאחרים ממגפה זו בארצות הברית.
10,025 משתתפים קיבלו מנה שנייה, אשר ניתנה 28 יום לאחר המנה הראשונה.
החברה היא אחת מהחברות שהתחייבו שלא להגיש בקשה לרישיון, או לבקש רישיון דחוף, עד לאחר שתוכיח את בטיחותו ויעילותו של החיסון, במסגרת ניסוי קליני שלב 3, שתוכנן ומיושם על מנת לעמוד בדרישות שקבעו רשויות הרגולציה, כגון מנהל המזון והתרופות האמריקני.

موديرنا تتوقع التوصل لنتائج تجارب اللقاح في نوفمبر