ירי הקטיושה לעבר שה"ת של בגדד עורר כעס ברחבי עיראק לאחר קטילת משפחה

בתקיפת שדה התעופה בבגדאד ביום שני ,נמסר כי 7 בני אדם נהרגו ועוד כמה פצועים במצב קריטי כתוצאה מפגיעות טילים בסמוך לשדה התעופה בבגדאד, כאשר טיל קטיושה 1 נפל על בית סמוך לשדה התעופה, וחיסל משפחה שלמה על פי הכתב "הערבי"
חבר הפרלמנט העיראקי דפר אל-אני אמר כי "הנשק המדויק שקיבלו המליציות לאחרונה ובו הותקף שדה התעופה בבגדד הוא שגרם להרג משפחה שלמה בתוכה 3 ילדים.

תמונה
מנהיג מיליציית אל-נוג'בה בעירק, אכרם אל-כעבי, הודיע ביום ראשון במסר מאיים לשגרירות ארה"ב בבגדאד כי נשק מדויק נכנס לשירות.
ראש ממשלת עירק מוסטפא אל-קאזמי מצדו הדגיש בפני כל סוכנויות הביטחון את הצורך להעצים את מאמצי המודיעין בשלב הנוכחי.
אלקזמי הדגיש כי "המליציות הללו" אינן מורשות להסתובב ולהתעסק בטרור מבלי לקבל את העונש המגיע להן.
ראוי לציין כי מתקפה זו היא לא האחרונה בסדרת פיגועי טילים ומרגמות המיועדים לנוכחות ארה"ב בעירק, כולל שגרירות ארה"ב באזור
ביום ראשון חשפו גורמים אמריקאים בעירק כי בידיהם מידע על תכנית להסתער על השגרירות ולקחת ממנה בני ערובה, והצביעו על כך שממשלת עירק תפנה את האזור הירוק מכל כוחות הביטחון למעט קבוצת האבטחה המיועדת לכך.
שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, הציג שורה של דרישות לאל-קאזמי כדי להימנע מסגירת שגרירות ארה"ב בבגדאד, על פי המקורות, שאישרו שפומפאו קבע לאל-קאזמי מועד אחרון ליישום דרישות וושינגטון לפני האפשרות של סגירת השגרירות.
באשר לחדשות שהסתובבו על עזיבתו של שגריר וושינגטון בבגדאד, מתיו טולר, לארביל, המקורות ציינו כי יש הכחשה אמריקאית לעניין זה.

תמונה

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב